افراد متقی سود عاجل دنیا و آخرت را می‌برند | آیت‌الله جاودان

خانه / پیشنهاد ویژه / افراد متقی سود عاجل دنیا و آخرت را می‌برند | آیت‌الله جاودان

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه افراد متقی سود عاجل دنیا و آخرت را می‌برند، گفت: انسان متقی مقداری از بهره را در دنیا دارد اما بهتر از آن در آخرت نصیب او می‌شود. متقی توشه ای که با خود می‌برد او را به مقصد می‌رساند تجارت او سودبخش است.

افراد متقی سود عاجل دنیا و آخرت را می‌برند | آیت‌الله جاودان

هیات: آیت الله محمدعلی جاودان شامگاه پنجشنبه در جلسه درس اخلاق که در مسجد امام خمینی بازار برگزار شد، گفت: امیرمومنان امام علی علیه السلام خطاب به یکی از حاکمان خود می‌فرمایند که با مردم مهربان و خوش‌اخلاق باش وقتی با آنها روبرو می‌شوی به یک نگاه آنها نگاه کن که ثروتمند در تو طمع نکند و ضعفا از تو ناامید نشوند.

وی افزود: خداوند در قیامت از کارهای ظاهر و باطن شما سوال می‌کند اگر شما را به خاطر گناهان عذاب کند بر عدالت بوده و اگر گذشت کند بر اثر کرامت او است.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه افراد متقی سود عاجل دنیا و آخرت را می‌برند، عنوان کرد: انسان متقی مقداری از بهره را در دنیا دارد اما بهتر از آن در آخرت نصیب او می‌شود. متقی توشه ای که با خود می‌برد او را به مقصد می‌رساند تجارت او سودبخش است.

افراد متقی سود عاجل دنیا و آخرت را می‌برند | آیت‌الله جاودان

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه متقیان افرادی پاکدامن هستند در آخرت همسایه خداوند می‌شوند و دعاهای آنها رد نمی‌شود، اظهار کرد: خداوند می فرماید ای بندگان من از من و هنگام مرگ بترسید و آنچه برای مرگ آسان لازم است آماده کنید.

وی با بیان اینکه ترک گناه، اخلاق خوب و انجام واجبات برای مرگ آسان نیاز است، ابراز کرد: همه اعمال صالح و نیک شما باید به دنبال نماز درست باشد. اگر نماز شما قبول شود اعمال صالح دیگر شما نیز قبول می‌شود.

آیت‌الله جاودان با تاکید بر اینکه هر عمل نیک و صالح به دنبال نماز درست شما ارزش دارد، خاطرنشان کرد: نماز شما قیمت و ارزش داشته باشد اعمال صالح و نیک شما نیز قیمت و ارزش خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم برای نجات عالم آمده و دلسوز عالم است، گفت: پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم رسول مهربانی بر همه عالم است، ایشان همه فرزندان خود را فدا کرد که امت نجات پیدا کند.

وی افزود: اگر آخرین نفر از ائمه علیهم السلام غایب شده به این دلیل است که اگر از دست برود کس دیگری برای هدایت مردم وجود ندارد.

 منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *