اقامه نماز به زندگی افراد نظم می‌بخشد

خانه / علما وسخنرانان / اقامه نماز به زندگی افراد نظم می‌بخشد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نباید اجازه دهیم فضای مجازی و رسانه‌های ماهواره‌ای تفکر خود را بر نسل جوان غالب کنند.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در دومین اجلاس استانی نماز که در کانون فرهنگی امام علی علیه السلام با حضور مدیران آموزش‌وپرورش استان البرز برگزار شد، گفت: نهادینه کردن فرهنگ نماز در میان نسل جوان موجب می‌شود که این قشر از جامعه بافرهنگ اصیل اسلامی آشنا شوند.

وی افزود: نباید شرایطی را فراهم آوریم که نسل جوان از عمل صالح و انجام واجبات دور شود؛ فراهم کردن فضایی با تفکرات اسلامی و باورهای دینی از مواردی است که باید در آموزش و پرورش انجام پذیرد.

این مسئول در ادامه یادآور شد: نباید اجازه دهیم فضای مجازی و رسانه‌های ماهواره‌ای، تفکر خود را بر نسل جوان غالب کنند، افزایش آگاهی در جامعه ضروری است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه تصریح کرد: شیوه رفتار معلمان و مدرسان در مدارس در تفکر دانش‌آموزان و معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی نقش به‌سزایی دارد.

قرائتی، نقش مربی پرورشی و معلمان قرآن را مهم برشمرد و افزود: این قشر از مدرسین نباید هیچ اشتباهی را در نحوه آموزش خود به خرج دهند، چراکه دید دانش‌آموز به دین و اسلام تغییر خواهد کرد.

این مسؤول ادامه داد: لازم است خواندن قرآن در فرهنگ مسلمانان نهادینه شود، افرادی که لذت قرائت و درک قرآن را چشیده‌اند هرگز زمان خود را برای خواندن سایر کتاب‌ها نمی‌گذارند.

رئیس ستاد اقامه نماز یادآور شد: طبق آمار بررسی‌ شده پنج میلیون دانشجو در سطح کشور وجود دارد؛ آموزش و نهادینه کردن مفاهیم قرآنی و اقامه نماز در این قشر به ارتقاء روحیه مذهبی جامعه کمک خواهد کرد.

قرائتی با تأکید بر اینکه اخلاق نیک نتیجه اقامه نماز است، یادآور شد:  افرادی اقامه نماز را به‌ صورت منظم انجام می‌دهند در زندگی خود نیز دارای نظم خواهند بود.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *