اقدامات امروز داعش را آل سعود یک قرن پیش انجام داد

خانه / گوناگون / اقدامات امروز داعش را آل سعود یک قرن پیش انجام داد

آل سعود خانه ای را که امام علی (ع) و فرزندانشان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در آن زندگی می کردند ویران کرد.

افکار عمومی جهان عرب و اسلام این روزها بخاطر مشاهده جنایاتی که در تصویر نمی گنجد، جریحه دار شده است. جنایاتی که “داعش” بر علیه بشریت و کل جهان هستی در عراق و سوریه مرتکب آن شد و حتي به سنگ و درختان هم رحم نکرد. با وجود اینکه تاریخ معاصر جهان عرب سرشار از اعمال شرارت بار و نفرت انگیز است اما پیش از جنایات “داعش”، اعمال شنیعی وجود دارد که آل سعود و وهابیت در ابتدای قرن گذشته در شبه جزیره عربستان با حمایت آشکار و روشن بریتانیای استعمارگر مرتکب شد. اگر از جنایات “داعش” در حق بشریت و زندگی فراتر برویم جنایت های بزرگتری در مقابل ما قرار می گیرد که این گروه در حق دو تمدن اسلامی و انسانی در عراق و خصوصا در موصل مرتکب شد، پس از وحشت اعمال و جرائمی که این گروه در عراق به دلیل گرایش به ویرانگری که در عناصر آن ریشه دوانده انجام داده اند در شگفت خواهیم ماند.

چگونه انسان احساس تلخی نکند هنگامی که می بیند و می خواند و می شنود که داعش اقدام به انفجار مرقد حضرت جرجیس در موصل کرده و این انفجار منجر به ویرانی کامل مرقد شده است، همان طور که مسجد جامع حضرت شیث در موصل را به وسیله مين انفجاری منفجر کرد، و یک روز بعد دست به انفجار مرقد و مسجد جامع حضرت یونس می زنند که از بارزترین مصادیق تمدنی و دینی در شهر موصل است، همان گونه که مرقد امام ابوالعلی و حسینیه و مسجد جامع آن را منفجر کردند و قبل از آن مرقد عبدالله بن عاصم عمر بن خطاب را ویران کرده بودند، علاوه بر آن قدیمی ترین کلیساهای عراق در موصل را که تاریخ بنای آنها به هزار و پانصد سال قبل می رسید به همراه همه کتاب ها و دست نوشته ها و اشیاء نفیس موجود در آنها که هیچ قیمتی برای آنها نمی توان گذاشت، منفجر کرده و سوزاندند. درست است که انسان در مقابل این رویکرد ویرانگرانه و نابرابر داعش متحیر و مبهوت می ایستد رویکردی که همه آثار تمدن اسلامی و انسانی در عراق را از بین می برد ولی با این وجود، این جنایت ها از سر بیکاری نیست و داعش هم از طلایه داران و پیشگامان آن نبوده، در واقع داعش پیرو پیشوایان و موسسان این رویکرد ویرانگر است که اولین اقدامات آن بر ضد پاک ترین مرقدهای روی زمین در اوایل قرن نوزده و اوایل قرن بیست بود یعنی هنگامی که آل سعود و وهابیت و در پشت آنها استعمار بریتانیا جنایت بزرگی را بر علیه اسلام و تاریخ انسانی مرتکب شدند.در کتاب های تاریخی آمده که آل سعود و وهابیت در هشتم شوال سال 1345 هجری اقدام به ویرانی همه مراقد مقدس امامان بقیع یعنی امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) کردند. همین طور مرقدهای دختران پیامبر زینب، ام کلثوم و رقیه، قبور صفیه و عاتکه عمه های پیامبر، ام البنین، اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و ابراهیم پسر پیامبر را از بین بردند. آل سعود قبور همه اصحاب و یاران و خویشاوندان و همسران پیامبر و همه صالحان و پاکان و هرآنچه که به حساب در نیاید را با خاک یکسان کردند.آل سعود همچنین اقدام به ویرانی قبر پیامبر و نبش ضریح ایشان کرد اما به دلیل اعتراضات بزرگی که بر علیه آنها شد دست از کار کشیدند، وگرنه ویرانی این مکان مقدس در پروژه شان طراحی شده بود. البته آنها نه دیروز و نه امروز از این اقدام هراسی ندارند. دیروز افرادی مثل ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب به ویرانی قبر پیامبر فرامی خواندند و امروز بسیاری از وهابی های عربستان به طور علنی و آشکار دعوت به این کار می کنند مثل “بن باز” و “مقبل الوادعی” و رساله ای هم در این رابطه نوشته است!

آل سعود به کربلای معلی هم حمله کرده بودند و مردم آن شهر را محاصره کرده و در یک روز بیش از پنج هزار نفر را کشتند و اشیاء گرانقیمت حرم شریف حسینی را به غارت بردند. سپس داخل حرم شده و پنجره های چوبی آن را که جزء اشیاء نفیس بود کندند و آنها را سوزاندند و از چوب های آن بر روی قبر مطهر آتش برافروختند.همچنین کتاب های تاریخی یادآوری می کنند که آل سعود خانه ای را که پیامبر (ص) در آن به دنیا آمدند ویران کردند. علاوه بر آن خانه حضرت خدیجه همسر پیامبر و اولین زنی که به اسلام ایمان آورد را از بین بردند.صحابه هم از این موضوع مستثنی نبودند و آل سعود خانه عتیق بن ابی حقافه را که در محله المسفله مکه واقع شده بود ویران کردند. بعلاوه اقدام به از بین بردن خانه ای که حضرت زهرا (س) در آن به دنیا آمدند واقع در کوچه الحجر مکه نمودند.آل سعود به این میزان هم رضایت نداد و منزل حمزه عموی پیامبر و اولین شهید اسلام و خانه “ارقم” یعنی اولین خانه ای که در آن اسلام محمدی شکل گرفت و پیامبر با یارانش در آن به طور مخفیانه جمع می شدند را ویران کرد. همچنین قبور شهدای حادثه “معلی” را از بین برده و اجسادشان را پراکند، و به همین جا اکتفا نکرده و قبور شهدای بدر و همین طور مکان تاریخی عریش را نابود کرد.آل سعود خانه ای را که امام علی (ع) و فرزندانشان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در آن زندگی می کردند ویران کرد.پس جنایاتی که امروزه داعش در عراق و سوریه مرتکب می شود بدعت و نوآوری که خود آنها پیشرو آن باشند نیست، بلکه فجایعی است که منطبق با آموزه های وهابیت است. وهابیتی که به نوعی مکتب مادر است و از درون آن القاعده و داعش و سایر گروه های تکفیری ستمگر خارج شده و مثل سرطان در سرزمین های اسلامی گسترش یافت. لذا هر صحبتی در ارتباط با قد علم کردن داعش یا سایر گروه های تکفیری چیزی جز اتلاف وقت یا حتی هذیان گویی نخواهد بود. وهابیت با دلارهای نفتی عربستان پشتیبانی می شود و مبارزه با آن هم جز به دست خود عربستان ممکن نیست، پس جامعه جهانی و کشورها و جوامع پیشرفته باید برای ریشه کن کردن این طرزفکر ستمگر در شبه جزیره عربستان به آل سعود فشار آورند یا حداقل مانع ترویج وهابی گری در خارج از مرزهای عربستان توسط آل سعود شوند و با هر موسسه دینی که مروج وهابیت در دنیاست مقابله کرده و جلوی کمک های مالی عربستان به آنها را بگیرند. همچنین به آل سعود فشار بیاورند تا مانع رساندن هر نوع کمک مالی به گروه ها و سازمان های تکفیری ظالم شوند و در صورتی که عربستان سعودی از این خواست و اراده بین المللی سرپیچی کرد باید تحریم های بین المللی گسترده بر ضد این کشور به عنوان حکومت حامی تروریسم اعمال گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *