امامی که حتی به جوان وهابی عنایت دارد

خانه / مطالب و رویدادها / امامی که حتی به جوان وهابی عنایت دارد

علامه علی الکورانی نویسنده کتاب ۱۲ جلدی «سیره صحیح پیامبر اعظم» گفت: برپایی جشن‌های میلاد حضرت‌رضا(علیه السلام) که به صورت منسجم و در قالب یک جشنواره بین‌المللی درآمده، یک حسنه جاریه است.

به نقل از روابط عمومی بنیاد امام رضا(علیه السلام)، علامه علی الکورانی العاملی پژوهشگر تاریخ اسلام، با بیان اینکه همه علما، نخبگان و دانشمندان مسلمان باید در اتاق فکر این جشنواره حضور داشته باشند، افزود: برپایی جشنواره‌ای به نام حضرت امام رضا(علیه السلام) باید با مشارکت حداکثری جهان اسلام و همه دوستداران حقیقت و آزادگی برگزار شود.

علامه کورانی با اشاره به سابقه برپایی جشن‌های میلاد پیامبر(صلی الله علیه و آله) در کشورهای مسلمان، جشنواره امام رضا(علیه السلام) را سرآمد جشن‌هایی از این دست عنوان کرد و اظهار داشت: آنچه باعث خشنودی جهان تشیع است نگاه عالمانه با بهره‌گیری از هنر و فرهنگ به شخصیت حضرت رضا(علیه السلام) است.

وی دستاورد جشنواره امام رضا(علیه السلام) را ارتقاء فرهنگ عمومی مسلمانان دانست و گفت: بزرگداشت میلاد امام رضا(علیه السلام) عبادت است.

کورانی افزود: یکی از راه‌های احیای تمدن اسلامی معرفی دوباره شخصیت‌های تاثیر گذار در جهان اسلام و نیز ایجاد فرصتی برای تحلیل شخصیت و دستاوردهای زندگی آنان است و بی گمان برپایی این جشنواره با گستره علمی، پژوهشی و هنری گام مهمی در این راه است، زیرا شخصیت حضرت رضا(علیه السلام) مورد احترام همه مسلمانان است و زائران ایشان از همه مذاهب اسلامی گواه این است که وجوه شخصیتی این امام همام ظرفیت جذب حداکثری پیروان همه مذاهب اسلامی را دارد.

پژوهشگر اندیشه‌های مذاهب اسلامی، برپایی جشن میلاد امام رضا(علیه السلام) در گستره جهانی را راهی برای مقابله با جریان‌های منحرف و خشونت‌طلبی عنوان کرد که به نام اسلام در خدمت غرب هستند. او اظهار داشت: پاسداشت شخصیت امام رضا(علیه السلام) که به رحمت و رافت اسلامی شهرت دارند و نیز تحلیل سیره آن حضرت در مقابله با جریان های منحرف دینی می‌تواند بیش از پیش پرده از چهره واقعی جریان‌های سلفی و تکفیری که به نام اسلام نسل کشی را در پیش گرفته‌اند، بردارد.

نویسنده کتاب عصرالظهور در ادامه به موضوع ضرورت احیای فرهنگ شادی حلال با محوریت اهل بیت(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: جوانان مسلمان ذاتاً نیازمند شادی هستند و چه نیکو است که نیاز آنان را در بستر دین تامین کنیم.

وی افزود: یکی از بهترین زمینه‌های برطرف کردن این نیاز اعیاد میلاد ائمه(علیه السلام) است.

علامه کورانی در ادامه به بیان کرامتی از حضرت رضا(علیه السلام) پرداخت و اظهار داشت: من جوانی را می‌شناسم که پدرش از وهابیون است. او 12 سال در آمریکا تحصیل کرد و به بیماری سرطان خون مبتلا شد. معالجه او در بهترین بیمارستان‌های آمریکا بی نتیجه ماند. مادر این جوان به توصیه دوستش او را برای زیارت و گرفتن شفا به مشهد آورد و برای کسب رضایت شوهرش مدتها گریه می‌کرد. این مادر دلسوخته ناامید از حرم رضوی بازنگشت و شفای فرزندش را گرفت. وی افزود: امامی که حتی به جوان وهابی عنایت دارد، مظهر مهربانی و لطافت است.

بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری المعجم الفقهی، با بیان اینکه امام رضا(علیه السلام) امام رحمت همه انسان‌هاست، تصریح کرد: با توجه به این ویژگی ثامن الحجج(علیه السلام)، برپایی جشنواره امام رضا(علیه السلام) از ایران زمینه ساز گسترش تمدن اسلامی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *