امام جمعه شهرکرد بیان کرد: شب قدر شب معنویت و فضلیت است

خانه / استان ها / امام جمعه شهرکرد بیان کرد: شب قدر شب معنویت و فضلیت است

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در مراسم احیاء نخستین شب قدر ماه مبارک رمضان گفت: راه مقابله با این شرایط [کرونایی] تکلیف مومنانه است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در مراسم احیاء نخستین شب قدر ماه مبارک رمضان گفت: راه مقابله با این شرایط [کرونایی] تکلیف مومنانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد به شیوع بیماری کرونا اشاره کردو افرود: همه ساله برنامه های شب های احیاء مطابق شرایط خودش، با ویژگی های خاص، باشکوه و با اجتماع مومنین و مومنات پرشور برگزار می شد اما امسال طبیعی است که مطابق شرایط خاص این مقطع، با این فضا مواجه هستیم و این هم تکلیف است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام  اظهار کرد: شب قدر ، شب با عظمتی است و همه شما به عظمت آن باور دارید و چون باور دارید نمی گذارید این شب ها هدر برود، مغتنم می شمرید، بیدار می مانید و به وظایفی که باید در این شب ها عمل کرد، عمل می کنید.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: اگر این راز و نیازهای شما نبود، اگر همین نیایش های شما به درگاه پروردگار نبود، حتما بدانید وضع ما وضع جهنمی بود، از آن وضع جهنمی غربی ها بدتر ولی پروردگار می فرماید « ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ » بخوانید تا من اجابت کنم و اجابت کرده است که امروز وضع شما کاملا متفاوت است با آنچه دشمنان شما با آن مواجه هستند.

نماینده ولی فقیه دراستان نکات ویژه در این شب های نورانی اشاره کرد و گفت: نکته_اول، مومن در همه شرایط مومن است، یعنی هیچ گاه، هیچ حادثه ای او را از ایمانش منصرف نمی کند، هیچ گرفتاری در عالم او را در ایمانش متزلزل نمی کند، نه تنها متزلزل نمی کند بلکه بعکس حوادث بر ایمان او می افزاید، هر حادثه ای که برایش پیش می آید احساس می کند در پرتو حکمت الهی این حادثه پیش آمده است.

امام جمعه شهرکرد افزود: در عالم هیچ چیز بی حساب و کتاب نیست، « قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا» همه چیز در عالم حساب و کتاب دارد و بر حساب و کتاب پروردگار پیش می آید، لذا مومن در همه شرایط مومنانه رفتار می کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت:نکته دوم، مومن چون اینگونه نگاه می کند، در همه شرایط تکلیف محور حرکت می کند، مومن چون همه چیز را در عالم زیبا می بینید و اصلا نازیبایی در عالم نمی بیند، فقط بنده تکلیف است، در هر شرایطی می بینید تکلیف الهی اش چیست، دقیقا همان را عمل می کند، مومن خوداندیش نیست، تکلیف اندیش است.

نماینده ولی فقیه دراستان افزود: نکته سوم، انسان در همه شرایط تکلیف محور حرکت می کند، امروز اقتضا تکلیف همین است که ما همین مسائل را رعایت کنیم، همین شرایط ویژه ای که بر ما حاکم است را رعایت کنیم، چرا برای سلامت عمومی جامعه است و نباید سلامت عمومی جامعه به خطر بیفتد، باید با این شرایط مقابله کرد، راه مقابله با این شرایط تکلیف مومنانه است.

امام جمعه شهرکرد گفت: نکته چهارم؛ این شب ها، نوع رفتار ما محک زده می شود یعنی سه شب قدر فضا باز شده برای اینکه ما اجتماع داشته باشیم که بتوانیم آن شخصیت منضبط گونه خودمان را نشان بدهیم بنابراین هرچه می توانیم تکلیف محور، مومنانه و منضبط با این شرایط کنار بیاییم تا ان شاءالله زندگی عادی به لطف پروردگار متعال آرام آرام شروع بشود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام به فضایل لیالی با عظمت قدر اشاره کرد و ادامه داد: نکته پنجم؛ امشب شب بزرگی است، شب با عظمتی است، شب معنویت است، شب فضلیت است، شب بهره گیری است، شبی است که ان شاءالله باید عروج پیدا کرد و شبی است که باید همه گذشته ها را جبران کرد، شبی است که باید نورانیت در درون ما، در زندگی مان حاکم کرد و ان شاءالله به آن جایی برسیم که خدای تبارک و تعالی از ما خواسته است.

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *