امام جمعه شهرکرد: مبادا در اثر بی تفاوتی ما دیگران میدان دار بشوند

خانه / استان ها / امام جمعه شهرکرد: مبادا در اثر بی تفاوتی ما دیگران میدان دار بشوند

امام جمعه شهرکرد: مبادا در اثر بی تفاوتی ما دیگران میدان دار بشوند

مبادا در اثر بی تفاوتی ما دیگران میدان دار بشوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان، در دیدار جمعی از ذاکرین، ماحدین و شعرای آیینی و هیئات مدهبی و رزمندگان اسلام  و پیروان عترت استان، با تبریک میلاد سراسر نور و فضیلت حضرت امام مجتبی(علیه السلام)، گفت: از اینکه این امکان داده شد و این توفیق برای ما فراهم شد که بتوانیم محضر شما خوبان و عزیزان، مادحین و ذاکرین حضرات آل الله و تلاشگران در عرصه های هیئات مذهبی باشیم و از این فضای معنوی و نورانی استفاده کنیم تشکر می کنم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، افزود: از آنجا که این بزرگواران نور محض اند و از باری تعالی نور گرفته اند خودشان ، کلامشان ،مجالس‌شان و هر چه گفتگو در این زمینه صورت بگیرد نور است لذا انشاءالله این جلسات هم جلسات نورانی و پر فضیلت است و من اعتقادم این است که نشستن در این جلسات و شنیدن این فضائل نورانی و شعر و سروده و ستایش این بزرگوران، لحظه لحظه اش نمره الهی و فضیلت حضرت باری تعالی را در پی دارد.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه)،سالگرد ۱۵ خرداد و در آستانه لیالی بسیار پر فضیلت قدر وشهادت حضرت مولی الموحدین امیر مومنان(علیه السلام) قرار داریم که همه این ها فرصت های مغتنمی است که شما عزیزان نقش ایمانی و اعتقادی و دغدغه مندانه خودتان را ایفا کنید.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: من معتقدم این ویژگی در شما هست البته جوانان در بین شما کم هستند ولی شما طبعا به جوانان میدان می دهید و حتما برای جوانان در مجموعه های هیئتی و برنامه های سروده، شعر، متن، سرایش و میدان داری در مجالس فضای قبال توجهی را باز کرده اید؛انشاءالله خداوند متعال عمر طولانی به شما بدهد و سالیان سال بمانید ولی امثال بنده رفتنی هستیم و طولی نمی کشد که مومنین باید زیر تابوتمان قرار بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: باید جوانان لایق،ارزشمند، متعهد و میدان داران قوی و قدر و دغدغه مند داشته باشیم و پرورش بدهیم که الحمدالله و در جامعه این جوانان کم نیستند اما هر کدام از ما باید به نوبه خودمان در این جهت نقش بیافرینیم و سهم خودمان را ایفا بکنیم؛ هر یک ازشما ببینید توانسته اید چند جوان را پرورش بدهید؟اگر توانستید در این عرصه جوانانی را به عنوان جایگزینان خودتان پرورش بدهید و جایگزین خودتان بکنید،بدانید راهتان را ماندگار کرده اید و این راه ادامه پیدا کرده است والا اگر این راه نورانی به خود ما تمام بشود حیف است.

امام جمعه شهرکردتأکیدکرد:این جایگاه بلندی که شمادارید و نقش بلندی که شما می آفرینیدحیف است که فقط برای خودتان باشد،جوانانی هستند و این جایگاه را پرمی کنند ولی حیف است که برای خودمان جایگزینانی ایجاد نکنیم لذا هر کدام از ما در پرورش نسل جوان باید سهیم باشیم و جوانان مومن و متعهد در این عرصه پرورش بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: یک امری که خیلی مهم است و من اعتقادم این است که شما در این عرصه به این امر حتما متصف هستید، آن دغدغه مندی است؛ من اعتقادم این است که شاعر اهل بیت، مادح خاندان رسالت و گرداننده مجالس آل الله حتما سراسر دغدغه است اما دغدغه اش چیست؟

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: قطعا دغدغه عزیزی که مجلس آل الله را اداره می کند، جایگاه خود و به به و چه چه به خود گفتن و تعریف از خود کردن و دست و پا زدن برای موقعیت تراشی و امثال این ها نیست، این اصلا در شان مادح و شاعر و ذاکر اهل بیت و گرداننده مجالس اهل بیت نیست و شما قطعا دغدغه تان خودتان و هیئت و جمع خودتان و این مسائل شیطانی و نفسانی نیست و حتما دغدغه تان این است که فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت ترویج بشود، ارزش های این خانواده رنگ و جلا پیدا بکند، فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در هیئت‌تان،اشعارتان،مدیحه سرایی های تان، رفتار تان،تعامل تان و برخورد هایتان تبلور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود:من می خواهم بگویم باید در چهره یک یک شما،اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دیده بشود یعنی بایدآینه تمام عیار این خانواده باشیم ولی فاصله داریم؛بنده خودم را می گویم که با آنچه که می گویم و با آنچه که باید باشم خیلی فاصله دارم اماحداقل دغدغه‌مان این باشد و تلاشمان را این قرار بدهیم که به شکل آن بزرگواران دربیاییم و خلقیات‌مان، سبک زندگی مان، نوع معاشرت و برخود هایمان، طرز تفکر و انتخاب هایمان به این بزرگواران نزدیک باشد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد:هر کدام از ما در زندگی انتخابگر هستیم و به اشکال مختلف روزمره انواع انتخاب ها را داریم لذا انتخاب هایمان به انتخاب های این بزرگواران نزدیک باشد؛بایداین دغدغه بر من و شما به طور برجسته خودنمایی کند؛حال از خودمان بپرسیم ببینیم دغدغه مان چیست؟ پاسخش را برای خودمان داشته باشیم،اگر دغدغه ماترویج ارزش های این خانواده،نوع فکر،خلقیات، عبادت و بندگی این ها در  پیشگاه خداوند متعال، سلم و تواضع این ها در برابر اولیا الهی و در برابر ذب الحقوقین و انواع مسائلی که وظیفه مندی یک مومن است، واقعا به خودمان ببالیم ولی اگر غیر از این است جا دارد که مقداری تجدید نظر بکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: به صرف اینکه ما شعر بگوییم یا مدیحه سرا باشیم نمی توانیم امید به نجات داشته باشیم زیرا وجود نازنین پیامبر(صلوات الله علیه وآله وسلم) فرمودند به صرف اینکه به ما منسوب هستید امیدوار نباشید،اینکه فرزند ما هستید،از نسل ما هستید و به ما نزدیک هستید مایه نجات نیست و آنچه مایه نجات است همان نگاه خاضعانه،خالصانه و مومنانه و همین یکپارچه دغدغه مندی است که مایه نجات است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: انقلاب اسلامی، شهدا، امام راحل و این فضای نورانی ای که امروز به برکت انقلاب جلوی پای من و شما قرار گرفته است از من و شما خیلی انتظار دارد، مبادا یک ذره از مسیر شهدا فاصله بگیریم و یک ذره دغدغه مندی شهدا در ما نباشد و بی تفاوت بشویم و در اثر بی تفاوتی ما دیگران میدان دار بشوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد:یکی از چیزهایی که رهبر معظم انقلاب مدام بر آن تاکید می کنند روحیه مطالبه گری است؛ روحیه مطالبه گری از چه؟ یعنی نان و آب مطالبه کنیم،باید نان و آب و مشکلات را مطالبه کرد اما مطالبه گری یعنی روح انقلاب را مطالبه کنیم.

امام جمعه شهرکرد افزود: روح انقلاب چیست؟ روح انقلاب همین ولایت اهل بیت داشتن است، همین کمرنگ شدن ارزش ها و شعائر والای دینی و کمرنگ شدن پایبندی به ارزش های دینی است که متاسفانه دارد جامعه را فرا می گیرد؛ این ها باید مطالبه جدی من و شما و هیئت های مذهبی ما باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: اگر از دولتمردان و مسئولین در شعرها و جهت گیری های هیئتی شان و در انواع برنامه های تبلیغی شان مطالبه نکنیم و روحیه دینی و معنوی نباشد و نهضت تبیین گری را مدام و مستمر بیدار نکنیم و مطالبه نکنیم،این ها خیالشان راحت است؛این بی‌عارهای امروز که به بیت المال مسلمین چنگ انداخته‌اند و متاسفانه بعضی ها آنقدر  حرام خورده اند که دیگر نه موعظه در آن ها اثر می گذارد و نه نصیحت در آن ها کارگر است و امام، راه امام و شهدا را نمی فهمندوشکم هایشان  از حرام و لذت خوردن بیت المال و مقام و امثال این ها پر شده است و اصلا نمی فهمند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر ما مطالبه نکنیم آن ها هم خیال می کنند کار درستی می کنند و همه چی گل و بلبل است، باید جوان، مرد، زن و هیئت های مذهبی مطالبه کنند ولی مطالبه همراه با بصیرت و بینش باشد نه اختلاف انداختن و حرمت ها را شکستن، حریم ها را حفظ کنند اما اینکه به جامعه بینش بدهیم و به معنای واقعی کلمه روحیه انقلابی حاکم باشد جز وظایف و جز برنامه هایی است که من و شما نسبت به آن ها مسئولیم و هیئات مذهبی باید نسبت به این معنا پردغدغه باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: بنابراین دغدغه مند باشید و دغدغه تان هم فقط دین باشد زیرا در سایه دغدغه‌مندی دینی، همه چیز هست و در صورت بی تفاوتی خدای نخواسته همه چی از دست می رود و امروز انقلاب و شهدا این را از ما می خواهند و انتظار دارند و این راهِ امروز و آینده من و شماست.

امام جمعه شهرکرد در پایان تصریح کرد: من از این جمع خیلی خوب و از مطالبی که گفته شد و سروده های خوبی که داشتید، از مرثیه، نوحه و مداحی های زیبای شما تشکر می کنم و انشاءالله درهمین مسیر نورانی بمانیم و با اخلاص در این مسیر و مکتب جان تقدیم کنیم و سرفراز و بالنده باشیم.

در ابتدای این دیدار نیز تعدادی از ذاکرین، ماحدین و شعرای آیینی استان در وصف ولادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) مدیحه سرایی پرداختند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید ،خیر مقدم گویی حجت الاسلام مرتضوی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان ، همخوانی نوگلان حسینی وارائه گزارش حمیدرضاتوسلی رییس کانون مداحان وشاعران آیینی  استان و تجلیل از روسای هیئات مذهبی دوره قبل از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *