آیت الله صدیقی : انس با قرآن کریم راهکاری مطمئن برای بصیرت افزایی

امام جمعه موقت تهران | انس با قرآن کریم راهکاری مطمئن برای بصیرت افزایی

خانه / پیشنهاد ویژه / امام جمعه موقت تهران | انس با قرآن کریم راهکاری مطمئن برای بصیرت افزایی

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انس با قرآن کریم راهکاری مطمئن برای بصیرت افزایی است، گفت: تقوا و ملازمت با ولایت فقیه راهکاری برای بصیرت افزایی است.

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، عصرجمعه در برنامه عطر عاشقی امامزاده عبدالله علیه السلام شهرریخاطر نشان کرد: اسلام به عنوان دین بصیرت بهترین راه برای تشخیص حق و باطل است.
وی افزود: انتخاب دین باید با بصیرت صورت بپذیرد تا دشمنان دین انسان را به تاراج نبرند، انسان‌های با بصیرت دشمن و دوست را به خوبی می‌شناسند و آنها را از یکدیگر جدا می‌دانند.
آیت الله صدیقی با بیان اینکه در آخرالزمان مسلمانان با فتنه‌های بسیاری مواجه می‌شوند، ابراز کرد: تمسک به قرآن کریم تنها راه نجات از فتنه‌های آخرالزمان است برهیمن اساس قرآن کریم به مسلمانان هشدار می‌دهد که در چند مورد بصیرت داشته باشند.
امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه انسان با بصیرت در آخرالزمان هرگز فریب قدرت طلبان، اشراف گرایان و فرصت طلبان را نمی‌خورد، اظهار داشت: ارتباط انسان با بصیرت با خداوند بسیار است، او معرفت الله پیدا می‌کند از این رو سبک زندگی او الهی شده و بصیرتش را از خداوند اخذ می‌کند.
وی افزود: انسان بصیر بنده خداوند است و از اینکه از دشمنان خداوند که مدعیان عدالت هستند همچون آمریکا و اسرائیل تبعیت نمی‌کند.
آیت الله صدیقی شناخت دوست و دشمن را از دیگر عوامل بصیرت افزایی در آخرالزمان دانست و عنوان کرد: شناخت دوست برای انسان به تنهایی کافی نیست بلکه دشمن را نیز باید شناخت، انسان دو دشمن انسی و جنی دارد که دشمنان انسی نیز تابع شیطان هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ خطاب کردند، زیرا او مجری شیطان است، ما باید یزید دوران خود را بشناسیم تا بتوانیم با او مقابله کنیم.
وی شناخت حق را از دیگر موارد بیان کرد و گفت: حق را باید شناخت، شخصیت افراد را با حق محک می‌زنند برخی از فتنه گران سال 88 کسانی بودند که در انقلاب حضور داشتند اما در فتنه با آمریکا هم صدا شدند؛ بنابراین بصیرت اقتضا می‌کند انسان شاخص را بشناسد تا حق را از باطل تشخیص دهد.
آیت الله صدیقی با بیان اینکه دنیا وادی غفلت است،تصریح کرد: زینت دنیا انسان را غافل می‌کند، مقصد و مرگ را از یاد انسان می‌برد، خباثت و حب دنیا انسان را وادار می‌کند پرچم کشور را به آتش بکشاند.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه معاد باوری بصیرت انسان را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: عمر دنیا تمام شدنی است و چیزی که باقی می‌ماند آخرت است انسان در خانه دنیا باید مراقب اعمال خود باشد بنابراین لازمه بصیرت افزایی داشتن تقوا، ملازمت با فقها و ولایت فقیه، انس با قرآن کریم و حلال خوری دارد.
پايگاه اطلاع رساني هيأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *