امام جمعه موقت تهران در کنگره شهید منتظرقائم مطرح کرد | شاخصه های چهار جریان نفوذی

خانه / علما وسخنرانان / امام جمعه موقت تهران در کنگره شهید منتظرقائم مطرح کرد | شاخصه های چهار جریان نفوذی

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، استان دارالعباده یزد را در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن یکی از استان های ولایتمدار خواند و گفت: شهید آیت الله صدوقی رحمة الله علیه زیر پرچم ولایت بود و ماه در کنار خورشید ولایت امام خمینی رحمة الله علیه بود

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه ی موقت تهران، در ائین اختتامیه کنگره شهید شاخص سال 95 شهید محمد منتظرقائم که در یزد برگزار شد، سوابقی همچون طلبگی در حوزه، فرماندهی سپاه یزد و کمیته انقلاب اسلامی و شهید مبارزه با نفوذ که در صحرای طبس به شهادت رسید؛ ذکر کرد.

وی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: جبهه حضرت زهرا سلام الله علیها مبارزه با نفوذ و نفاق بود و تا قیامت فرماندهی حضرت سیطره دارد تا جایی که حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف فرموده اند: «مادرم هم برای من اسوه است و راهی که مادرم رفته آن راه را می روم» که در می یابیم عمده مشکل حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف رویارویی با منافقان است.

این روحانی برجسته کشوری به دوران عصر ظهور اشاره کرد و گفت: حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فرماندهی 13 جنگ را عهده دارخواهند شد و آخرین جنگ های جهانی را پشت سر می گذارند که عمده جنگ های حضرت با منافقان در عراق، قسطنطنیه و عربستان است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، «نفوذ» را در عالم دارای انواع متعددی بیان کرد و افزود: نفوذ و نفاق به جبهه توحید ضربه می زند و نوع اول آن وجود جاسوس های دشمن است که اسرار را به دشمن انتقال می دهند و نوع دوم آن وجود نفوذی ها در کنار مسئولان حکومت اسلامی اند که فکر مسئول یا آن رییس جمهور و وزیر را در مسیر حرکت دشمن قرار می دهند.

امام جمعه موقت تهران، نوع سوم نفوذی ها را قلم به دست ها، خبرنگاران و روزنامه نگارانی عنوان کرد که با فعالیت در دل حکومت اسلامی دل مردم را خالی می کنند و با بزک کردن دشمن و ایجاد جنگ روانی در صدد بزرگ کردن دشمن هستند.

وی، وجود ماهواره ها با ساخت برنامه های تبلیغی در ظاهر به اسم شیعه و امام حسین علیه السلام ولی در باطن علیه اسلام و ولایت را نوع دیگر نفوذ بیان کرد و ادامه داد: در این نوع نفوذ دشمن از طریق شبکه های مجازی هم وارد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: نوع چهارم نفوذ «فرهنگی»، «اخلاقی» و «سیاسی» است که با تحصیلات در غرب و نفوذ در حکومت اسلامی به ظاهر حقوقی از دشمن نمی گیرند ولی تربیت شده غرب هستند و با تغییر هویت مواجهند و فکرشان انقلابی و قرآنی نیست و سبک زندگی اینگونه نفوذیها با خط شکنان، شهادت طلب ها و انقلابی ها متفاوت است.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر افزود: این نفوذی ها عملاً پایبند به ولایت فقیه نیستند و ادبیات گفتمان آنان سکولار است. مصداق این نوع نفوذ بنی صدر بود که با تحصیلات در فرانسه توانست در بدو پیروزی انقلاب اسلامی خودش را به امام در پاریس ملحق کند و پس از ورود به ایران با قرار گرفتن در صف انقلابیون، به اسلام و انقلاب ضربه بزند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: دولت بازرگان و جبهه ملی هم در ظاهر حامی امام، ولی در عمل سلطنت طلب بودند و قانون اساسی را بدون ولایت فقیه کافی می دانستند و حتی با آرم جمهوری اسلامی ایران و کلمه الله هم مخالف می کردند که این گونه افراد فرهنگ عاشورا، تعبّد و و لایت پذیری در وجود آنان ریشه نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اذعان کرد: در قرآن کریم وضعیت منافق از کفّار بدتر است و در حالی که کفار جهنمی هستند، ولی منافقان در اسفل السافلین قرار می گیرند و در سوره های منافقون، بقره، آل عمران و مائده خطر منافقان بیان شده است.

وی، فتنه 88 را نتیجه نفوذ دانست و گفت: هزینه فتنه 88 به مراتب از هزینه هشت سال دفاع مقدس بیشتر بود، به طوری که در این فتنه دو برادر و یا دو همکار در دو جبهه حق یا باطل قرار گرفتند .

امام جمعه موقت تهران،  وهابیت را محصول نفوذ  دانشت و افزود: وهابیت دهه های متمادی توانست آتش تفرقه را روشن نگه دارد و با ابزار علمی حرکت کند که اخیرا داعش را ایجاد کرد که به دنبال فراموشی مسأله فلسطین و فروپاشی جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، وضعیت کنونی انرژی هسته ای و افشای اطلاعات انرژی هسته ای کشور، وجود اسلام آمریکایی و لندنی در جامعه و سم پاشی رسانه های مجازی و ماهواره ای دشمنان را از مصادیق دیگر نفوذ برشمرد.

وی، راه نجات از نفوذ را ولایت پذیری دانست و گفت: راه نجات در قرآن ذکر شده است و بدون ولایت پذیری دین کامل نمی شود و اگر مردم ولایت پذیر باشند نفوذی ها نمی توانند ضربه بزنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: اولین تبلیغ علنی اسلام در یوم الدّار مسأله ولایت بود و آخرین حرکت تبلیغی سیاسی پیامب صلی الله علیه و آله و سلم در واقعه غدیر هم ولایت حضرت علی علیه السلام بود که پس از رحلت پیامب صلی الله علیه و آله و سلم دچار نفوذ شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، باقی ماندن در جبهه ولایت و حق را با ایجاد رابطه با دشمن، دست دادن با او و لبخند زدن متناقض دانست و گفت: جنگ با کفار جنگ است و جای عقب نشینی و رابطه نیست.

وی در خصوص تأثیر مخرّب خطر نفوذ گفت: نفوذ آن قدر خطرناک است که توانست حضرت علی علیه السلام که سابقه خیبرشکنی داشت را خانه نشین کند و مبارزه با نفوذ به حرکت فرهنگی و مجالس اشک، تابلو کردن مظلومیت و حتی شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها نیازمند است که حضرت زهرا سلام الله علیهاو حضرت محسن علیه السلام دراین راه به شهادت رسیدند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر یادآور شد: ما امروز با انواع نفوذ در کشور مواجهیم و امام خمینی رحمة الله علیه شعارش این بود که ما تا آخر ایستاده ایم و با کمی اندیشیدن در می یابیم که حضرت زهرا رحمة الله علیه برای دفاع از ولایت تا آخر ایستاد و مبارزه کرد و مسأله مقاومت در این راه و انقلابی گری از درس های ماندگار حضرت زهرا| سلام الله علیها به شمار می آید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، ترور شخصیت شهید بهشتی رحمة الله علیه ر ا از عوامل مخرّب نفوذ در آن زمان ذکر کرد و گفت: در حالی که شهید بهشتی رحمة الله علیه یک فیلسوف اندیشمند، یک فقیه جامع الشرایط ، سیاستمدار، استاد حوزه و دانشگاه و آشنا به چند زبان زنده دنیا بود می بینیم که به فرموده امام خمینی رحمة الله علیه خار چشم دشمنان بود که نفوذ باعث شهادت او و یارانش شد.

وی، فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت زنان و مردان در این راه را محصول ذوب در ولایت که از دروس دیگر زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها به شمار می آید دانست و تصریح کرد: هم اکنون نیز این مسیر و جریان تفکر فاطمی و تفکر مقاومت « ما تا آخر ایستاده ایم» در ملت ایران به چشم می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، استان دارالعباده یزد را در قبل از پیروزی  انقلاب اسلامی و بعد از آن یکی از استان های ولایتمدار خواند و گفت: شهید آیت الله صدوقی رحمة الله علیه زیر پرچم ولایت بود و ماه در کنار خورشید ولایت امام خمینی رحمة الله علیه بود .

برپایه این گزارش، اختتامیه شهید شاخص کشوری سال ۹۵ «شهید محمد منتظر قائم»  با حضور خانواده شهید، علما، نماینده ولی فقیه در سپاه، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسدارن، خانواده های معظم شهدای یزد، مسئولان استان، دانشجویان، طلاب و بسیجیان در مجموعه سالن تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد با خیر مقدم سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و سخنرانی امام جمعه موقت تهران و سردار شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه آغاز به کار کرد و تا ظهر امروز ادامه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *