امام خامنه ای از منظر حاج احمد آقای خمینی

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / از نگاه بزرگان دین امام خامنه ای / امام خامنه ای از منظر حاج احمد آقای خمینی

امام خميني(ره) خطاب به مقام معظم رهبري در زمان رياست جمهوري ايشان: هر موقعي‌كه شما به سفر مي‌رويد، من مضطرب هستم تا برگرديد. خيلي سفر نرويد!

امام خامنه ای از منظر حاج احمد آقای خمینی

مرحوم حاج احمد آقای خمینی (ره) 

1- امام خميني(ره) خطاب به مقام معظم رهبري در زمان رياست جمهوري ايشان: هر موقعي‌كه شما به سفر مي‌رويد، من مضطرب هستم تا برگرديد. خيلي سفر نرويد! همچنين امام راحل در مورد امام خامنه اي مي فرمودند : شما مانند خورشيدي هستيد كه نورافشاني مي كنيد. کیهان 26/4/86

2- جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید میدانم.

3- در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.

4- یک نفر را مثل ایشان پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمى کنـید، ایشان را من سالهاى طولانى مى شناسم.

5- امام وقتیکه داشت تلویزیون آقای کیم ایل سونگ را با آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) که در کره بودند نشان می داد زنگ امام بصدا در آمد دویدم بطرف اطاق آقا دیدم آقا دو زانو نشسته نزدیک تلویزیون و به تلویزیون خیره شده فکر کردم سکته کرده، داد زدم دیدم برگشت گفت: بیا بشین. نشستم. گفت احمد آقا می بینی این عظمت را وقتیکه عصایش را برمیدارد و قدم برمی دارد حیف نیست ایشان بعنوان رهبر آینده نباشد من هم بشما (احمد آقا) گفتم هم به اکبر آقا (هاشمی) تکلیف من تمام است من اگر بگویم اختلاف ایجاد می شود.

امام خامنه ای از منظر حاج احمد آقای خمینی

6: در لحظه های آخر عمر امام (ره) آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) را با خانواده اش می پذیرفت خانواده آقا بودند و آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) که شروع به صحبت – کرد ما خودمان دیدیم لحظه ی آخر هرچه در امامره بود به آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) انتقال پیدا کرد . یک فروغی در چهره آقا دیده میشد آقا درحالی که قرمز بود و صورتش برافروخته با یک صلابتی به همه نگاه میکرد. آقا فرمودند که احدی حق ندارد با جایی مصاحبه کند.

 7- امام وقتیکه آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) را می دید چهره اش باز میشد مانند حالتی که آدم عشقش را می بیند و خوشحال می شود دست خودش نیست. امام ابروها و چهره اش باز میشد. بلند میشد و به طرف آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) براه می افتاد و حالا هرچند نفر حضور میداشتند. من ده بار بیشتر خودم می دیدم این موارد را.

 8- وقتیکه امام فرمودند که خوشحالم از اینکه می بینم فردی از سلاله پاک پیامبران و از فرزندان امام حسین (علیه السلام) بر مسند حکومت نشست خوب برای ما یک حرف بود. من به بزرگواری مراجعه کردم و گفتم اینکه امام گفت خوب تفسیر می خواهد یعنی چه؟ گفت همان که امام تمام قد جلوی آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) بلند می شود. دلیل اصلی اش است. گفتم باز هم نمیدانم گفت مشکل خودت است. امام با هیچکس شوخی ندارد، امام ره بخاطر سید بودن آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) نمی گوید. آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) سی و چهارمین فرزند امام حسین (علیه السلام) است. شجره نامه دارد. بروید ببینید. آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) بلا واسطه بدون هیچ چیزی پسر امام حسین(علیه السلام)  است. این را باز هم جرأت نمیکردیم بعضی جاها بگوییم. تا اینکه آقای خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) در آستان مرکزی رفتند تفرش. در تفرش وقتیکه به زیارت آن زیارتگاه مشهور و معروف رفتند و زیارت کردند فرمودند این (امامزاده) پدر چهارم من است. اصالت ما در ایران از ایشان است. بچه ها دیدند آن امامزاده سی امین فرزند امام حسین (علیه السلام) که آقا سی و چهارمین  می شود.

9-نعمت خدا: آقای خامنه‌ای را سال‌های طولانی است می‌شناسم، ایشان یكی از نعمت‌های است كه خدا به ما داده است.

10- محبوب امت: اینان با سوءقصد به شما عواطف میلیون‌ها انسان متعهد را در سراسر كشور بلكه جهان جریحه‌دار نمودند.

11– زاهد شب و شیر روز: ما افتخار می‌کنیم به سربازان در جبهه و پشت جبهه كه شب‌ها را در محراب و روزها در راه حق‌تعالی بسر می‌برند.

12- مربی مسلمین جهان: به كسی سوءقصد كردند كه آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان، طنین‌انداز است.

13-عالم به دین و سیاست: خداوند متعال افكار عمومی را برای انتخاب رئیس‌جمهوری عالم به دین و سیاست هدایت فرمود .

14-سازش‌ناپذیر: ایشان به‌حکم قرآن كریم « اشداء علی الكفار رحماء بینهم » بوده‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *