امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در دیگر ادیان| اعتقاد به موعود در آیین هندو و کتب هندیان

خانه / ویژه نامه / ویژه نامه های اهل بیت / ویژه نامه ولادت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) / امام زمان (عج) در ادیان دیگر / امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در دیگر ادیان| اعتقاد به موعود در آیین هندو و کتب هندیان

مـوعـود آخـرالزّمـان در هـر دیـن و مـکـتـبـی متناسب با فرهنگ و ادبیات آن دین و مکتب ، نامی و نـشـانـی دارد. بر این اساس ، در آیین هندو از او به نام (آواتارا)ی دهم یا دهمین آواتارا، یـاد مـی شـود. در کـیـش هندو، در کتاب (پورانا)، شرح مفصّلی درباره دوران آخـر عـصـر کالی، یعنی آخرین دوره پیش از ظهور دهمین آواتارای ویشنو، آمده است . مـقـصـود از عـصـر کـالی نـیـز آخـرالزّمـان است . اکنون عصر کالی به شمار می آید.

مـوعـود آخـرالزّمـان در هـر دیـن و مـکـتـبـی متناسب با فرهنگ و ادبیات آن دین و مکتب، نامی و نـشـانـی دارد. بر این اساس، در آیین هندو از او به نام (آواتارا)ی دهم یا دهمین آواتارا، یـاد مـی شـود. در کـیـش هندو، در کتاب (پورانا)، شرح مفصّلی درباره دوران آخـر عـصـر کالی، یعنی آخرین دوره پیش از ظهور دهمین آواتارای ویشنو، آمده است . مـقـصـود از عـصـر کـالی نـیـز آخـرالزّمـان است . اکنون عصر کالی به شمار می آید.

درکتاب (دید) از کتابهای مقدس دینی نزد هندیان، چنین آمده است :

پس از خرابی دنیا، پادشاهی در آخرالزمان پیدا می شود که پیشوای خلق باشد و نام وی مـنـصـور بـاشـد و تمام عالم را بگیرد و به دین خود درآورد و همه کس را از مؤمن و کافر بـشـنـاسـد و هـر چـه از خـدا خـواهـد، بـرآیـد…)

در کتاب (باسک) که آن نیز از کتابهای مقدس هندیان است، آمده است :

دور دنـیـا تـمـام شـود به پادشاه عادلی در آخرالزمان که پیشوای فرشتگان، پریان و آدمیان باشد و حق وراستی با او باشد و آنچه در دریا و زمین ها و کوه ها پنهان باشد، همه را به دست آورد و از آسمانها و زمین آنچه باشد خبر دهد و از او بزرگ تر کسی به دنیا نیاید.

در کتاب (وشن جوک)، یکی دیگر از کتب مقدس هندیان نیز آمده است:

در اواخـر، دنیا به کسی بگردد که خدا را دوست دارد و از بندگان خاص او باشد و نام او فرخنده و خجسته باشد و خلق را زنده کند.

در کتاب (مهابهاراتا) و برخی کتب دیگر آنان نیز در این باره آمده است:

هـمـه ادیان معتقدند که در پایان هر دوره ای از تاریخ، بشر از لحاظ معنوی و اخلاقی رو بـه انـحـطـاط مـی رود؛ و چـون طـبـعـا و فـطـرتـا، در حـال هـبـوط و دوری از مبداء است و مانند احجار [سنگها] به سوی پایین حرکت می کند، نمی تـوانـد بـه خـودی خـود بـه ایـن سـیر نزولی و انحطاط معنوی و اخلاقی پایان دهد. پس نـاچار روزی یک شخصیت معنوی بلند پایه، که از مبداء وحی و الهام سرچشمه می گیرد، ظـهـور خـواهـد کـرد و جهان را از تاریکی جهل و غفلت و ظلم و ستم نجات خواهد داد…

منبع: حـــوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *