امر به معروف در جامعه متروک شده است

خانه / مطالب و رویدادها / امر به معروف در جامعه متروک شده است

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جامعه امروزی ما امر به معروف و نهی از منکر در جامعه متروک شده است، گفت: خروجی اجلاسیه پیرغلامان حسینی باید ساماندهی این فریضه‌های الهی باشد.

آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در نشست هماهنگی سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه این اجلاسیه به دلیل نام امام حسین(علیه السلام) با سایر اجلاسیه‌ها متفاوت به نظر می‌رسد، گفت: درست است که اجلاس به معنای نشست تدبیر و برنامه‌ریزی است اما پیامد این اجلاسیه حقیقتاً باید به تأسی از امام حسین(علیه السلام) اقدامی همگانی و خودجوش و اثرگذار در جامعه اسلامی باشد.

آیت الله دستغیب

وی با تأکید بر اینکه باید از پیام‌ها و اهداف مقدس امام حسین(علیه السلام) در این اجلاسیه استفاده شود، افزود: یک نکته مهم حالت بریدگی از دنیاست یعنی کسی که واقعاً پیرغلام امام حسین(علیه السلام) است، حقیقتاً پیرغلام اهل دنیا نباشد و از چنین افرادی در این اجلاسیه تجلیل شود.

آیت‌الله دستغیب تأکید کرد:‌ باید تلاش بر این باشد که آن دینداری که مدنظر امام حسین(علیه السلام) زیاد شود یعنی در عصر حاضر، کسی که نقش امامت و رهبری جامعه را به عهده دارد، اصحابی داشته باشد که اگر به اصحاب امام حسین(علیه السلام) نرسند، اما نازل منزله آن‌ها باشد و این امری واقعی است و شعاری نیست و باید این‌گونه باشد که یاران امام حسین(علیه السلام) امروز باید جان خود را برای کسی که پرچم آن حضرت به دست دارد، فدا کنند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(علیه السلام) اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا اصحاب امام حسین(علیه السلام) در عصر حاضر زیاد شوند لذا خروجی و نتیجه این اجلاسیه می‌تواند چنین مسئله‌ای باشد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه یکی از اهداف مقدس امام حسین(علیه السلام) امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: باید برای این موضوع فکری کنیم و در مدت باقی‌مانده تا اجلاسیه باید بررسی این کار، جلساتی داشته باشیم زیرا این دو فریضه بزرگ الهی در جامعه ما متروک شده و رخت بر بسته است و این مسئله تعارف ندارد البته بحمد الهی اساس منکر با تأسیس نظام جمهوری اسلامی از بین رفته و اساس معروف برقرار است اما باید متوجه باشیم که احیای امر به معروف و نهی از منکر به عوامل متعددی وابسته است.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه قیام، بهترین شیوه جهت یک حرکت به سمت انجام امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: این اجلاسیه می‌تواند گامی مؤثر برای این حرکت باشد و باید راهی پیدا کنیم تا احیای امر به معروف در جامعه از بن بست خارج شود لذا نتیجه و خروجی این اجلاسیه باید ساماندهی این مسئله باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، نام امام حسین(علیه السلام) را عاملی جهت ایجاد انسجام، وحدت و برادری دانست و گفت: در ایام عاشورا و محرم همگان یک نام واحد به زبان می‌آورند و آن نام امام حسین(علیه السلام) است لذا از این وحدت می‌توانیم استفاده کنیم.

وی در ادامه بر لزوم همکاری تمام هیئت‌های مذهبی در برگزاری این اجلاسیه تأکید کرد و گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا تمام هیئت‌های مذهبی با سلیقه‌های متفاوت هم به هر نحو ممکن در برگزاری این جلاسیه حضور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *