امر به معروف در روزهای کرونایی

امر به معروف در روزهای کرونایی

خانه / پیشنهاد ویژه / امر به معروف در روزهای کرونایی

یکی از عوامل بسیار اثرگذار در کنترل شیوع بیماری جلب مشارکت مردم با استفاده از ابزارهای رسانه ای و فرهنگی و استفاده از قالب های هنری برای اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی در جامعه است. ایام محرم و صفر و تولید آثار و محتواهای حسینی و عاشورایی از سوی هنرمندان بسیار در زنده نگه داشتن و برقراری ارتباط مردم با این قیام بزرگ احیاگر اسلام موثر بوده و امید است بیش از پیش از این توان و بنیه فعال و اثرگذار در بطن جامعه در راستای فرهنگ سازی رعایت نکات بهداشتی در جامعه استفاده شود.

امر به معروف در روزهای کرونایی

هیات: یکی از عوامل بسیار اثرگذار در کنترل شیوع بیماری جلب مشارکت مردم با استفاده از ابزارهای رسانه ای و فرهنگی و استفاده از قالب های هنری برای اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی در جامعه است.

سیدموسی حسینی کاشانی گفت: در استان قم در موج نخست شیوع کرونا با توجه به عدم آشنایی مردم با کروناویروس رسانه نقش قابل توجهی در آگاه سازی عمومی ایفا کرد گفت: اینجاست که بار دیگر نقش پیوست رسانه ای و فرهنگی در امور مختلف اهمیت خود را نشان می دهد؛ حضور جهادی نیروهای رسانه ای استان قم در ابتدای شیوع کرونا برای آگاهی بخشی عمومی و همچنین پاسخگویی به شبهات و شبهه افکنی های مغرضانه در این زمینه، توانست قم را به یک الگو و شهر نمونه در مقابله با کروناویروس در حوزه درمان، پیشگیری، فرهنگ سازی و خدمت رسانی تبدیل کند.

دبیر شورای اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی مقابله با بیماری کرونا خواستار شکل گیری حرکت و عزمی همگانی در آگاهی بخشی عمومی برای بالا بردن باور مردم به اینکه تنها راه عبور از این بحران مشارکت همه مردم است، شد و افزود: البته نکته ای که قابل توجه است این بوده که باید در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا عموم آحاد جامعه در کنار ابزارهای بازدارنده و ایجابی، وظیفه خود را در قبال بیان آسیب های عدم رعایت پروتکل های بهداشتی انجام دهند. باید تک تک ما در جامعه نقش یک مامور بهداشت را ایفا کرده و وظیفه خود را در قالب تذکر لسانی رعایت نکات بهداشتی ایفا کنیم.

امر به معروف در روزهای کرونایی
امر به معروف در روزهای کرونایی

حسینی کاشانی بیان کرد: در شرایط فعلی جامعه رعایت نکات بهداشتی و پروتکل ها برای جلوگیری از شیوع بیش از پیش کرونا بنا بر بیان امام خامنه‌ای، وظیفه ای شرعی و ملی است و به همین خاطر رسانه نقش تبیین کننده این وظیفه و این نقش را دارد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای ایفای نقش در زمینه آگاهی بخشی به جامعه در خصوص کرونا و راه های پیشگیری از کرونا گفت: امروز کمتر کسی در سطح شهر و کشور وجود دارد که از راه های پیشگیری از کرونا آگاهی نداشته باشد و نیاز امروز جامعه برخلاف روزهای نخست شیوع، بالا بردن باور مردم و فرهنگ سازی رعایت نکات بهداشتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان سخنان خود تصریح کرد: هنرمندان ما در برهه های مختلف نقش خود را به خوبی در لباس فرهنگ سازی جامعه ایفا کرده اند؛ همین ایام محرم و صفر و تولید آثار و محتواهای حسینی و عاشورایی از سوی هنرمندان بسیار در زنده نگه داشتن و برقراری ارتباط مردم با این قیام بزرگ احیاگر اسلام موثر بوده و امید است بیش از پیش از این توان و بنیه فعال و اثرگذار در بطن جامعه در راستای فرهنگ سازی رعایت نکات بهداشتی در جامعه استفاده شود تا شاهد پیروزی مجدد ملت ایران بر این بیماری منحوس باشیم.

منبع: حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *