امر به معروف و نهی از منکر ،غیرت دینی است

خانه / استان ها / امر به معروف و نهی از منکر ،غیرت دینی است

خاتمی2

امام جمعه موقت تهران در جمع مردم شهرکرد گفت:امر به معروف و نهی از منکر ،غیرت دینی است و کسی که غیرت دارد این فریضه را اجرا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت الله سید احمد خاتمی، در آیین پایانی بیست دومین مرحله از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مهدیه مصلای امام خمینی (ره) افزود:طرح امر به معروف و نهی از منکر 36سال دیر به قانون تبدیل شد، اما باز هم در محاق قرار گرفته است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:همزمان با تصویب طرح قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی،یک جنایتکار به چهره یک خانم اسید می پاشد،که دقیقا این توطئه دشمن است تا امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال ببرد،در حالی که امر به معروف و نهی از منکر حتی اجازه نمی دهد، یک تلنگر به شخصی زده شود.

آیت الله خاتمی گفت:با این کارها می خواستند غیرت دینی جامعه را زیر سوال ببرند،تا هیچ کس جرات نکند، نامی از این فریضه الهی بر زبان بیاورد.

امام جمعه موقت تهران افزود:امر به معروف و نهی از منکر ،غیرت دینی است و کسی که غیرت دارد این فریضه را اجرا کند.

به گفته وی،عده ای به گونه ای القا می کنند که اجرای امر به معروف و نهی از منکر ،با مشت و لگد همراه است،در حالی که این حرکت، به هیچ وجه ،امر به معروف و نهی از منکر قرآنی نیست.

آیت الله خاتمی یادآور شد:سیمای قرآنی امر به معروف و نهی از منکر،نرم صحبت کردن حتی با فرعون است و اگر این فریضه نیازمند اجرا شد، باید قاضی برای اجرای آن حکم صادر کند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبریادامه داد:البته، اگر امر به معروف و نهی از منکر اثر نکرد و نیازمند اجرا و عملی شدن باشد،نیازمند حکم قانون و قاضی است و اگر بدون حکم قاضی اجرا شود، این کار منکر می شود.

وی گفت:بد حجابی،خلاف شرع و حرام است و غیرت ناموسی این است که مرد اجازه ندهد،همسر یا دخترش بدحجاب وارد جامعه شود.

امام جمعه موقت تهران گفت:فضا به گونه ای شده است که منکر دارد،جای معروف را می گیرد و برخی از بدحجابی ها،بی حجابی محض است و این با هیچ غیرت ناموسی سازگار نیست.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری تاکید کرد:در هر دولتی،حتی دولت نهم و دهم،اجرای امر به معروف و نهی از منکر،به تاخیر افتاد.

آیت الله خاتمی گفت:باید در مقابل هر حرامی ایستاد، چه بدحجابی و بی حجابی باشد چه مفاسد اقتصادی و باید در برابر این منکرها به شدت ایستادگی کرد.

به گفته وی،عفت زدایی،اخلاق زدایی،اعتقاد ربایی و عقیده زدایی و غیرت زدایی خطراتی است که جوانان را تهدید می کند و دشمن به دنبال اجرای این نقشه است.

امام جمعه موقت تهران،برای حفظ استقلال کشور،باید در برابر مواضع موزیانه آمریکا ایستادگی کرد و مواضع مقام معظم رهبری محکمترین مواضع در برابر آمریکاست.

آیت الله خاتمی یادآور شد:اگر روزنه ای باز شود،دزدی را که ملت ایران ابتدای انقلاب اسلامی از در خارج کرد،از پنجره وارد کشور خواهد شد،بنابر این  مساله آمریکا، مساله هسته ای نیست،بلکه قدم به قدم در برابر ایران مانع می گذارند.

به گفته وی،اقتضای غیرت ملی ایران اسلامی، شعار “مرگ بر آمریکا” ست و راه استقلال کشور،ایستادگی در برابر زیاده خواهی هاست.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری گفت:این ملت اجازه نخواهد داد،ایران محل تاخت و تازه آمریکایی ها باشد.

به گفته وی،دشمن هنوز امید به فتنه دارد و اوباما(رییس جمهوری آمریکا) دوباره طرح حمایت از فتنه گران را مطرح کرده است.

امام جمعه موقت تهران ،به نقش تخریب گر شبکه های فارسی زبان ماهواره ها در بین خانواده ها نیز اشاره کرد و بیمه شدن جوانان را در برابر این تهاجم ضد فرهنگی خواستار شد.

شایان ذکراست:بیست دومین مرحله طرح تقویت مبانی اعتقادی و شهبه زدایی دینی با عنوان “جوان وسبک زندگی اسلامی”به همت امام جمعه شهرکرد به مدت 25روز از دوم تا بیست و هشتم مردادماه هر شب در مهدیه مصلای شهرکرد برای جوانان و هر روز بصورت تخصصی با حضور 16نفر از اندیشمندان کشور برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *