امر به معروف از اهداف اصلی قیام امام حسین(علیه السلام) بود

خانه / استان ها / امر به معروف از اهداف اصلی قیام امام حسین(علیه السلام) بود

%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%811

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردل، گفت: یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (علیه السلام) امر به معروف ونهی از منکر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رضایی در جمع خواهران بسیجی و مادران پایگاه زکیه حوزه خواهران فاطمة الزهرا اردل بیان داشت: یکی از اهداف مهم امام حسین(علیه السلام) امر به معروف ونهی از منکر بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردل، افزود: از اهداف قیام عاشورا معلوم می شود، این واجب مهم که در آیات و روایات بسیار به آن پرداخته شده ، در زمان امام حسین (علیه السلام) فراموش شده بود.

حجت الاسلام رضایی افزود: امروز هم کسانی دنبال این هستند که بعضی از واجبات در جامعه به فراموشی سپرده شود،که یکی از آنها امر به معروف و نهی از منکر است.

وی،‌تأکید کرد: همه ما اقشار بسیجی باید به این واجب اهمیت بیشتری بدهیم و آنرا در جامعه از فراموش شدن نجات دهیم، چون امام صادق علیه السلام می فرمایند: کسی که بتواند جلوی مفاسد را بگیرد ولی نگیرد، این فرد اعلام دشمنی با خدا کرده است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به روایتی از امام علی (علیه السلام) خاطر نشان کرد: همه کار های خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر چون قطره ای است در برابر دریای عمیق.

وی اضافه کرد: همچنین در جای دیگر امیر متقیان می فرمایند:” امر به معروف ونهی از منکر نه اجلی را نزدیک می کنند و نه از روزی کم می نمایند ، بلکه ثواب را دو چندان وپاداش را بزرگ می سازندوبرتراز امر ه معروف ونهی از منکر سخن عادلانه ای است نزدحاکمی ستمگر.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *