انتقاد آیت الله نوری همدانی از سکوت مسئولین در برابر گستاخی های انگلیس

خانه / علما وسخنرانان / انتقاد آیت الله نوری همدانی از سکوت مسئولین در برابر گستاخی های انگلیس

حضرت آیت الله نوری همدانی از سکوت مسئولین کشور در برابر گستاخی های نخست وزیر انگلیس انتقاد کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ازمراجع عظام تقلید امروز در درس خارج فقه خود که  در مسجد اعظم قم برگزار شد  ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب، اظهار داشتند: امام راحل بر عزت مسلمانان عنایت بسیاری داشتند؛ چراکه قائل بودند مسلمانان باید قدرت، عزت و احترام داشته باشند.

ایشان با بیان این مطلب که حفظ عزت مرز نمی شناسد، ابراز داشتند: عقیده مسلمانان در اسلام میزان است و مرزهای جغرافیایی مهم نیست؛ پس هرکه با ما هم عقیده باشد، برادر ماست و مرزهای جغرافیایی سبب جدایی ما از یکدیگر نخواهد شد.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: حفظ عزت مسلمانان از آرمان های انقلاب اسلامی است؛ اما جریان هایی در مقابل مسلمانان قرار داشته که این عزت را خدشه دار کنند و مسئولین کشور نیز به آن توجهی ندارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: به عنوان مثال در نیجریه آن بلاها را بر سر شیخ زکزاکی آورده و یا این مشکلات را برای شیخ عیسی قاسم در بحرین بدرست کرده اند؛ اما مسئولان ما حرکتی از خود نشان نداده اند.

معظم له بیان داشتند: امام راحل با کسانی که دشمن اسلام بوده، دست نداده، نرمشی نداشته و سکوت نمی کردند؛ مسئولان ما نیز باید به این موضوع توجه داشته و سکوت نکنند.

این استاد برجسته حوزه اظهار داشتند: ما باید قدرت و عزت خود را حفظ نماییم؛ چرا که این مباحث از اصول انقلاب اسلامی است.

معظم له با اشاره به یاوه گویی های نخست وزیر انگلیس در بحرین، ابراز داشتند: این شخص در جمع اتحادیه عرب در بحرین علیه ایران سخن به زبان می آورد؛ مسئولان باید جواب این افراد را بدهند؛ نباید یک نفر جرأت کند بر علیه ما سخن بگوید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که امام خامنه ای فرمودند: تفرقه و نفاق سیاست انگلیس است، خاطرنشان ساختند: ما در سال 88 با انگلیس قطع رابطه کرده و سفارتخانه این کشور را در ایران بستیم؛ اما از دو سال پیش مجددا این سفارتخانه بازگشایی شده  است.

ایشان با اشاره به نامه امیر کویت به رئیس جمهور کشور، تصریح کردند: نامه ای از کویت آمده که اتحادیه عرب به دنبال اتحاد است و مسئولین نیز می گویند ما خواهان اتحادیم؛ در حالی که در اتحادیه عرب علیه ایران سخن به میان می آورند؛ انتظار ما این است که مسئولان دو کلمه حرف بزنند؛ «حکمت»، «عزت» و «مصلحت»، دستور امام خامنه ای است که باید انجام گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *