انتقاد اردوغان از سکوت اوباما

خانه / تازه ها / انتقاد اردوغان از سکوت اوباما

انتقاد اردوغان از سکوت اوباما درباره قتل سه دانشجوی مسلمان

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از سکوت رئیس جمهور «باراک اوباما» آمریکا در قبال قتل سه دانشجوی مسلمان در ایالت کارولینای شمالی انتقاد کرد و از وی خواست در خصوص این تیراندازی‌ها موضع گیری کند.

اردوغان که با «انریکه پنا نیتو» رئیس جمهور مکزیک در کاخ ملی مکزیکوسیتی نشست خبری برگزار کرده بود در پایان گفت می‌خواهم در پایان سخنانم به موضوعی اشاره کنم که نمی‌توانم از آن اجتناب کنم. ازآنجا که من از نظر جغرافیایی به آمریکا بسیار نزدیک هستم و در قاره آمریکا هستم می‌خواهم به اتفاق رخ داده در کالیفرنیا اشاره کنم.

رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد: سه مسلمان در کارولینای شمالی کشته شده‌اند و باراک اوباما، جان کری و جو بایدن هیچ حرفی در این باره نزده‌اند.

وی گفت: ما به عنوان سیاستمدار در برابر هر اتفاقی که در کشورمان رخ می‌دهد مسئولیم و باید مواضع خود را نشان دهیم.

قتل این سه دانشجوی مسلمان در دانشگاه کارولینای شمالی باعث شده جهان عرب رسانه‌های آمریکایی را به استانداردهای دوگانه در پوشش اخبار این حمله متهم کند.

در این حمله «ضیا شادی برکات» ۲۳ ساله، همسرش «یُسر محمد ابو صالحه» ۲۱ ساله، و خواهر همسرش «رزان محمد» ۱۹ ساله به ضرب گلوله «کریگ هیکس» همسایه‌شان که یک اسلام ستیز بوده و صفحه فیسبوکش پر از پست‌های ضدمذهبی بود، کشته شدند.

رجب طیب اردوغان با بیان اینکه ما سیاستمدار هستیم و مسئول هر اتفاقی هستیم که در کشورمان رخ می‌دهد اضافه کرد: ما باید مواضع خود را نشان بدهیم. وقتی مردم به ما رأی می‌دهند، آن‌ها به ما اعتماد می‌کنند. آن‌ها درباره امنیت و ایمنی زندگیشان و جانشان به ما اعتماد می‌کنند و پای صندوق‌های رأی، این اعتماد خودشان را نشان می‌دهند. اگر پس از چنین اتفاقی، شما (مقامات آمریکایی) ساکت باشید، جهان نیز سکوت خواهد کرد.

گفتنی است مراست تشییع و خاکسپاری این سه دانشجوی مسلمان روز پنج‌شنبه در شهر چپل هیل کارولینای شمالی آمریکا برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *