انهدام 68 تانکر سوخت داعش در حمص/ مواضع ارتش در میادین نفتی حیان تثبیت شد

خانه / مطالب و رویدادها / انهدام 68 تانکر سوخت داعش در حمص/ مواضع ارتش در میادین نفتی حیان تثبیت شد

یک مسئول نظامی سوریه با بیان اینکه نیروی هوایی سوریه 68 تانکر سوخت داعش را که از مناطق اشغالی در حومه حمص عازم ترکیه بود، هدف گرفت، افزود: ارتش سوریه با تثبیت مواضع آماده پاتک علیه تروریست‌ها است.

یک مسئول نظامی سوریه شایعات برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره ادامه پیشروی داعش در روستاها و شهرک های حومه حمص و مسدود شدن جاده بین المللی دمشق به حمص را رد کرد.

وی افزود: داعش ظرف سه روز گذشته تنها شش نقطه از میدان های نفتی و گازی الشاعر، الهیل و المهر را تحت تسلط خود گرفت آن هم پس از اینکه نیروهای ارتش در پی هجوم سنگین عناصر این گروهک تروریستی که از سه محور انجام شد مجبور به تخلیه مواضع خود شدند.

این مسئول نظامی سوریه تاکید کرد: داعش چندین خودروی بمب گذاری شده را نیز به این مناطق ارسال کرده بود که در نتیجه آن شماری از نیروهای ارتش به شهادت رسیدند اما پس از سیطره بر این شش نقطه به پیشروی قابل توجهی دست نیافت.

وی با بیان اینکه تخلیه مواضع مذکور توسط ارتش سوریه به منظور جلوگیری از تلفات انسانی در صفوف نظامیان سوری و پشتیبان آن انجام شد، افزود: نیروهای ارتش مواضع خود را در میدان های حیان در همجواری مناطق مورد حمله داعش تثبیت کردند.

این مسئول نظامی سوری گفت: ارتش سوریه با کمک تجهیزات نظامی سنگین و نیروهای تازه نفسی که به منطقه و بخصوص پیرامون شهر تدمر رسیده پاتک موفقی برای بیرون راندن تروریست ها از تدمر که برای تنها ساعاتی اشغال شده بود انجام داد.

وی افزود: چند نقطه دیگر اشغال شده توسط داعش نیز به زودی بازپس گرفته می شود تا تروریست ها را تنها در مناطق بسیار کوچک و محدودی محاصره کرد.

این مسئول سوری گفت: ارتش سوریه مواضع خود در میدان های نفتی حیان در پیرامون گردان المهجوره را از چندین محور تثبیت کرده و همچنان در حال دفع حملات داعش است.

ساعت صفر پاتک علیه داعش نزدیک است

وی با بیان اینکه ارتش سوریه منتظر اعلام ساعت صفر برای آغاز عملیات پاتک علیه مواضع اشغال شده در حومه حمص است گفت: هم اینک درگیری ها در شمال شرقی تدمر در محور میدان های نفتی ادامه دارد.

این مسئول سوری گفت: داعش تلاش بیهوده می کند تا به سمت کارخانه ابن حیان پیشروی کرده و خود را به جاده حمص به تدمر برساند بخصوص پس از تجهیزات نظامی سنگین و نیروهایی که از رقه از طریق جاده صحرایی دریافت کرده است.

ده ها تروریست از عراق به صفوف داعش در حمص پیوستند

وی با بیان اینکه ده ها تروریست نیز از عراق به صفوف عناصر داعش در حمص ملحق شدند، افزود: این گروهک تروریستی به محض ورود به میدان های نفتی الشاعر، الهیل و المهر با تانکرهایی اقدام به سرقت نفت و گاز آن کرد تا آن را به ترکیه، اردن و عراق قاچاق کند.

68 تانکر نفت داعش در حال ارسال به ترکیه بمباران شد

این مسئول سوری تاکید کرد: نیروی هوایی ارتش سوریه بلافاصله پس از رصد این اقدام داعش، 2 کاروان شامل 68 تانکر آن را هدف گرفت که به منفجر شدن تانکرها و هلاکت سرنشینان آن و دیگر عناصر تروریست محافظ در کاروان همراه شد.

وی گفت: ارتش سوریه همچنین بلافاصله کار پمپاژ نفت و گاز از طریق لوله های ویژه میدان های نفتی تحت تسلط داعش را متوقف کرد.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *