اهدایی کودکان ایرانی به مسافران کربلا

خانه / مطالب و رویدادها / اهدایی کودکان ایرانی به مسافران کربلا

بیش از ۵ هزار دست‌ساخته‌های کودکان و نوجوانان ایرانی عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور به مسافران کربلا اهدا می‌شود.

اعضای مراکز کانون در استان‌های کرمانشاه، همدان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، آذربایجان‌غربی، سیستان و بلوچستان، سمنان، تهران، اصفهان، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، لرستان، گلستان، گیلان، هرمزگان، فارس، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و خراسان رضوی، با ارسال آثار دست ساخته‌ و دل نوشته‌های عاشورایی، ارادت خود را به امام‌حسین (علیه‌السلام) و یاران با وفای ایشان ابراز کردند.
براساس این گزارش، این آثار از سوی 12 نفر از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 10 مربی از مراکز فعال فرهنگی در عرصه‌ی کودک و نوجوان در مسیر راهپیمایی پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی به زائران اهدا خواهد شد.
این گروه هم‌چنین در مسیر پیاده‌روی، موکب‌ها و محل استقرار زائران امام‌حسین (علیه‌السلام) از 11 تا 18 آبان 1396 فعالیت‌های فرهنگی‌هنری هم‌چون، کلاژ، کاردستی با وسایل دورریختنی، نقاشی، کاغذ و تا، نمایش و… را ویژه‌ی کودکان و نوجوانان زائر و خادمان پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی اجرا خواهند کرد.
برهمین اساس،خوزستان با یک هزار اثر، مازندران با 600 اثر، خراسان جنوبی با 509 دل‌سازه، اردبیل با 398 اثر، گلستان با 320 اثر و کرمان با 311 اثر به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه این ویژه برنامه کشوری در استان خوزستان ارسال کردند.
گفتنی است «دست‌ساخته‌های حسینی»، با هدف تعمیق آموزه‌های عاشورایی و پرورش شور و شعور حسینی بین کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون سراسر کشور از نیمه دوم محرم امسال به همت معاونت فرهنگی کانون آغاز شد.
مراسم رونمایی از نمایشگاه آثار دست‌ساخته‌های کودکان ایرانی عضو مراکز کانون با حضور فرماندار کلان‌شهر اهواز، مشاور امور هنری استاندار خوزستان، معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و دیگر مسوولان استانی و شهری 10 آبان 1396 در استان خوزستان برگزار شد.
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *