اهمیت نماز شب چقدر است؟

خانه / مطالب و رویدادها / اهمیت نماز شب چقدر است؟

آیت الله مجتهدی تهرانی(قدس سره الشریف) با ذکر برخی روایات به اهمیت خواندن نماز شب می پردازد.

خداوند به حضرت موسی(علیه السلام) می فرماید:ای موسی دروغ می گوید کسی که می پندارد مرا دوست دارد در حالی که موقع شب که پرده سیاه آسمان را فرا گرفته او تا صبح می خوابد و مرا از یاد می برد.آیا مگر غیر از این است که هر عاشقی دنبال جای خلوتی است که با محبوب خود خلوت کند.

آیت الله مجتهدی تهرانی در شرح این مطلب می گوید:امام حسن عسگری (علیه السلام) نامه ای به ابن بابویه نوشتند و فرمودند:بر تو باد بر خواندن نماز شب.پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به امام علی (علیه السلام) این جمله را سه بار فرمود.به وصیت من عمل کن و شیعیان مرا هم امر کن که نماز شب بخوانند.

ایشان در ادامه می گوید:شهید ثانی یک شب از خواب برخاست و دید که نماز شبش غذا شده گریه کرد و گفت:خدا چه کردم که نماز شب از دستم رفت.حالا امروز بعضی ها نماز صبحشان هم غذا می شود اما برایشان مهم نیست.هزار تومانی اش گم شود ناراحت است اما نماز صبحش قضا شده و نگران نیست.

مرحوم مجتهدی در ادامه می افزاید:شخصی می گفت:من عمل مکروهی انجام دادم تا 6 ماه توفیق خواندن نماز شب را نداشتم.عمل مکروه.چه برسد به اینکه انسان عمل حرامی را انجام بدهد.غیبت کند یا دروغ بگوید.طلبه ای که نماز شب نخواند به درد این کار نمی خورد.چنین روحانی نمی تواند روی مردم تاثیر بگذارد.به هر عالمی هرچه دادند در سحر دادند.

منبع: عقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *