اوج‌گیری کشمکش گروه‌های تروریستی در سوریه همزمان با ژنو 4

خانه / مطالب و رویدادها / اوج‌گیری کشمکش گروه‌های تروریستی در سوریه همزمان با ژنو 4

همزمان با برگزاری نشست ژنو 4 برای کمک به حل بحران سوریه، اختلاف بین گروه‌های تروریستی بر سر مصالحه با دولت یا مناطق تحت سیطره شدت گرفته است

همزمان با آغاز کنفرانس ژنو 4 سناریوی درگیری بین گروه های تروریستی موسوم به معارض در سوریه شامل جند الاقصی، داعش،  النصره، جیش خالد بن الولید، شبه نظامیان ارتش آزاد و غیره به اوج خود رسیده است.

از سوی دیگر مذاکرات بین گروه های مسلح برای آشتی با دولت سوریه جریان دارد به گونه ای که تروریست های جیش الاسلام و گروهی از تروریست های برزه در شمال شرق شهر دمشق در حال مذاکره با یکدیگرند.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفت که شبه نظامیان فیلق الرحمن، «ابوعمر دمشق»، فرمانده شبه نظامیان «جند العاصمه» وابسته به فیلق را بدون ذکر دلیلی در محله جوبر بازداشت کردند و ناظران معتقدند که وی به علت تلاش برای مذاکره با دولت به منظور تسویه وضعیت گروه متبوع وی همچون آنچه که در سرغایا روی داد، از سوی هم قطارانشان دستگیر شده است.

در همین راستا منابعی میدانی در گفت وگو با خبرنگار فارس از خشم بخشی از تروریست های برزه از خواسته اهالی این منطقه برای تسویه وضعیت خود با دولت سوریه خبر دادند بخصوص که تروریست های القابون هم هشدار ارتش سوریه در خصوص آغاز عملیات نظامی در این منطقه را نادیده گرفته و از امضای توافق مصالحه با دولت خوددری می کنند.

اما در «إدلب»، نیز عناصر گروهک تروریستی جند الاقصی شروع به عقب نشینی از این شهر و عزیمت به مناطق تحت سیطره داعش کردند و منابع معارض سوری گفتند که عقب نشینی جند الاقصی در پی بیعت وی با داعش صورت گرفته و طی روزهای گذشته آنها با خانواده هایشان از إدلب عقب نشینی کردند آن هم پس از اینکه این گروهک تروریستی صدها نفر از تروریست های احرار تحریر الشام را در خان شیخون اعدام کردند.

«درعا» نیز به عرصه درگیری بین گروه های تروریستی با آنهایی که با داعش در حومه غربی این شهر بیعت کرده اند مبدل شده و منابع دیگری از هلاکت ده ها نفر از 2 طرف خبر می دهند.

گروه موسوم به ارتش «خالد بن الولید» هم که با داعش بیعت کرده به دنبال حمله شدید به مواضع گروه های تروریستی در مثلث واقع بین جولان اشغالی سوریه و اردن و درعا، شهرک های راهبردی تسیل، سحم الجولان، عداون و تل جموع را تحت سیطره خود گرفتند و گفته می شود که در جریان این درگیری ها نزدیک به 50 عنصر از گروه های جبهه جنوب به هلاکت رسیدند.

آنچه که ذکر شد کشمکش بین گروه های مسلح معارض در میدان نبرد بود اما در عرصه سیاسی نیز بخصوص با برگزاری کنفرانس ژنو 4 شکاف بین آنها عمیق تر از قبل شده است.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *