اولین شهید مدافع حرمی که تکفیری‌ها سرش را جدا کردند + فیلم

اولین شهید مدافع حرمی که تکفیری‌ها سرش را جدا کردند + فیلم

خانه / چندرسانه ای / فیلم / اولین شهید مدافع حرمی که تکفیری‌ها سرش را جدا کردند + فیلم

اولین شهید مدافع حرمی که تکفیری‌ها سرش را جدا کردند +فیلم

شهدای مدافع حرم افتخار امروز این مرز و بوم به شمار می‌آیند و راه روشنی که در آن قدم گذاشتند را از سید و سالار شهیدان و شهدای دفاع مقدس الگو گرفتند.

شهید رضا اسماعیلی یکی از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون است که همچون دیگر همرزمان خود برای دفاع از حرم مطهر اهل بیت علیهم السلام راهی میدان نبرد با داعشیان شد و با تقدیم جان خود این راه پر خطر را پشت سر گذاشت و به خیل یاران شهیدش پیوست.

به گفته مادر این شهید مدافع حرم، رضا اسماعیلی در بیست و ششم مهرماه سال ۱۳۷۱ به دنیا آمده و پدر خود را در زمان کودکی از داده است. رضا در همان نخستین روز‌های تشکیل تیپ فاطمیون برای اعزام به جبهه‌های نبرد با تکفیری‌ها پیش‌قدم شد و سرانجام در ۱۹ سالگی راهی سوریه شد.

شهید رضا اسماعیلی پس از اینکه بیش از ۲ سال تمام به سوریه و جبهه‌های دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب سلام اللّه علیها رفت‌و‌آمد داشت، سرانجام در سن ۲۱ سالگی مورد هجوم داعشی‌ها قرار گرفت و به طرز مظلومانه‌ای به شهادت رسید.

آنطور که مادر این شهید مدافع حرم در گفتگو با رسانه‌های خبری عنوان کرده، تکفیری‌ها پس از به شهادت رساندن وی، سرش را از بدن او جدا کردند. واقعه شهادت رضا در شهرک زمانیه کشور سوریه که پیش از هجوم داعشی‌ها یک شهرک شیعه‌نشین بوده، اتفاق افتاده است.

به گفته مادر شهید رضا اسماعیلی پیش از اعزام به جبهه‌های دفاع از حریم اهل بیت علیه السلام تعدادی از عکس‌های شخصی خود را برای شهادت خود قاب کرده بود و بار‌ها از شهادت خود با مادر و خانواده‌اش صحبت کرده بود..

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *