او مادر تمام شهدای لبنان بود

او مادر تمام شهدای لبنان بود

خانه / مطالب و رویدادها / او مادر تمام شهدای لبنان بود

در هفته ای که گذشت مادر شهیدان مغنیه و شهید سرافراز «حاج عماد مغنیه» از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان به دیدار حق شتافت. «آمنه سلامه» مادر شهیدان جهاد، فواد و عماد مغنیه (از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان)…

او مادر تمام شهدای لبنان بود

در هفته ای که گذشت مادر شهیدان مغنیه و شهید سرافراز «حاج عماد مغنیه» از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان به دیدار حق شتافت. «آمنه سلامه» مادر شهیدان جهاد، فواد و عماد مغنیه (از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان) که به  «امّ المقاومه» و «امّ عماد» معروف بود در سن ۸۰ سالگی درگذشت و پیکر وی در «روضه الشهیدین» طی مراسم باشکوهی به خاک سپرده شد. در مراسم تشییع وی فرماندهان حزب‌الله و شخصیت‌های سیاسی لبنانی شرکت داشتند. روضه الشهیدین قبرستان ویژه نظامیان شهید حزب‌الله در جنوب بیروت است و مزار عماد مغنیه معروف به «حاج رضوان» نیز در آن قرار است.

تاریخ مقاومت ام عماد را فراتر از مادر سه شهید می داند، شهدایی که همگی آنها در مسیر آزادسازی فلسطین و محور مقاومت منطقه به شهادت رسیده‌اند.

آمنه سلامه مادر مقاومت لبنان

آمنه سلامه از ابتدای مسیر مقاومت در لبنان اقدام به تشریح و انتشار افکار سید محمد باقر صدر در میان زنان مقاومت کرد و توجه ویژه‌ای به آرمان فلسطین و محوریت این آرمان در جهان اسلام داشت.

نزدیکان به خانواده مغنیه روایت می‌کنند که ایشان در تمامی مراحل کاری شهید عماد مغنیه در چهارچوب مقاومت قرار داشت و سخت‌ترین شرایط را تحمل کرد، اما هرگز از انجام ماموریت‌های خود در چهارچوب مقاومت فروگذار نکرد.

آمنه سلامه مادر مردی است که سال‌ها یک تنه از بزرگترین دشمنان اسرائیل وآمریکا به حساب می‌آمد. عماد مغنیه از در اتاقی بیرون نمی‌آمد مگر اینکه آنجا عملیاتی علیه اشغالگران صهیونیستی و هم پیمانانش طراحی شده باشد و بیش از دو دهه هر جایی که می‌خواست حضور داشت بدون اینکه دشمن حتی تصویر درستی از چهره او بتواند پیدا کند. مغنیه در حالی پس از فواد و جهاد دو برادر دیگر خود شهید شد که تا لحظه شهادت معتبرترین سرویس های جاسوسی به دلیل عدم ردی از او گمان می‌کردند صورتش را جراحی پلاستیک کرده و چهره‌اش را تغییر داده است. حاج رضوان در دامن زنی بنام آمنه سلامه بزرگ شد.

پیام سردار سلیمانی در پی درگذشت مادر شهیدان مغنیه

سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی تاکید کرد: مادر «شهیدان مغنیه»، منبع فیض و رحمت الهی بود و از آن مادر باید به عنوان «مادر حزب الله» یاد کرد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: مادر شهیدان مغنیه یک زن اسطوره ای بود که از اسلام، لبنان و مقاومت دفاع و رعب و وحشت را بر صفوف صهیونیستها حاکم کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مادر شهیدان مغنیه، خود، خانواده اش و فرزندانش را فدای اسلام، لبنان و مقاومت کرد افزود: او تنها مادر عماد و برادرانش نبود، او مادر تمام شهدای لبنان بود و این مادر بزرگوار در دفاع از مقاومت سست نشد.

 

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *