اگر مسلمانان کاملا به قرآن عمل کنند

خانه / مطالب و رویدادها / اگر مسلمانان کاملا به قرآن عمل کنند

آیت‌الله بهجت: عمل به قران یعنی اینکه از ظالم کناره‌گیری کنیم و ظالم را لعن کنیم.

آیت‌الله بهجت، در رابطه با عمل به قرآن به این نکته اشاره می‌کنند که اگر مسلمانان، به این کتاب الهی عمل می‌نمودند، بسیاری از درگیری‌های بین بلاد اسلامی رخ نمی‌داد و دیگران نیز جذب این کتاب الهی می‌شدند.

آیت‌الله بهجت گفتند: اگر درست به قرآن عمل می‌کردیم، با عمل خود دیگران را جذب می‌نمودیم؛ زیرا مردم غالبا (به جز عده‌ای معدود) خواهان و طالب نور هستند، و آنان که به اسلام و قرآن نگرویده‌اند، قاصرند و نور به آن‌ها عرضه نشده است. این‌گونه افراد به اعمال و رفتار ما نگاه می‌کنند، که در ظاهر خوب، و در باطن بد است و زیر و روی آن با هم تفاوت دارد.

در ادامه افزودند: اگر راست می‌گوییم که قرآن سلاح است، پس چه احتیاج به سلاح دیگر؟، اگر به قرآن عمل می‌شد، آیا این همه بین مسلمانان جنگ و خونریزی واقع می‌گشت؟، با قیمت نفت سلاح تهیه می‌کنیم و به جان هم می‌افتیم و برادرکشی می‌کنیم!، عمل به قران یعنی اینکه از ظالم کناره‌گیری کنیم و ظالم را لعن کنیم و از او تبری بجوییم ولی عموم ما مسلمانان، یا با خود ظالم هستیم و یا با ظلم هم پیمانیم!.

آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی در پایان گفتند: بنی امیه و بنی عباس حدود پانصد سال حکومت کردند، با آن‌همه جنایات و ظلم که آن‌ها نسبت به علی و اولاد علی و ذریه‌ی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم روا داشتند بازهم ما مسلمانان آن‌ها را قبول می‌کنیم و دوستشان داریم، و با این حال، مدعی هستیم که به قرآن عمل می‌نماییم، و از «حسبنا کتاب الله»، کتاب خدا برای ما بس است، دم می‌زنیم، لذا در زمان ظهور دولت حق و حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، اول به حساب همین مدعیان عمل به قرآن می‌رسند، زیرا این‌ها از کفار معاندترند. و نصاری چون می‌بینند حضرت مسیح علیه السلام به آن حضرت اقتدا می‌نماید، از آن حضرت متابعت می‌کنند و زودتر از دیگران به اسلام و حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌گروند.

منبع: در محضر بهجت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *