ایجاد آرامش در گرو سبک زندگی ایرانی اسلامی است/مراسم سوگواری+تصویر

خانه / استان ها / ایجاد آرامش در گرو سبک زندگی ایرانی اسلامی است/مراسم سوگواری+تصویر

کارشناس مسایل دینی و مشاور خانواده گفت:در قرن بیست و یکم بشریت به دنبال آرامش می گردد و نسخه های غربی نتوانسته اند پاسخگوی این نیاز باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام بخشیان در جمع سوگواران حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد، ضمن توسل به شهدای کربلا، در ادامه بحث خود از ابتدای دهه نخست محرم؛ به تشریح راهکارهای ایجاد آرامش در جامعه و خانواده از منظر غرب و اسلام پرداخت.

وی، اظهار کرد: روانشاسان و کارشناسان غربی سه راهکار برای ایجاد آرامش در خانواده و جامعه ارائه کرده اند که هرسه روش به نتیجه مطلوب نرسیده است.

حجت الاسلام بخشیان گفت: فراهم کردن ابزار آسایش، اولین راهکار غربی ها برای از بین بردن اضطراب و ایجاد آرامش بود، که در واقعیت نتوانست این ابزار عامل آرامش باشند.

این مشاور خانواده و کارشناس دینی، دلبستگی به دنیا را یکی از عوامل سلب آرامش دانست و با اشاره به وقایع کربلا، حضور افراد شاخصی مانند عمرسعد در سپاه یزید و فتوای شریح قاضی برای قتل امام حسین علیه السلام را نتیجه همین دلبستگی ها به دنیا عنوان کرد.

وی، افزود:شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر؛ نیز نه تنها آرامش ایجاد نکرده؛ بلکه به بهبود وضعیت اخلاقی تربیتی فرزندان و جامعه نیز کمکی ننموده است.

این مشاور خانواده و کارشناس مسایل دینی، سومین راهکار غربی ها برای ایجاد آرامش را معرفی سبک زندگی غربی و آنگونه که آنها می پسندند دانست و تصریح کرد: سبک زندگی غربی نیز تا امروز کارآیی نداشته و شاهد افزایش خودکشی ها، فقر و فلاکت، ناهنجاری های اجتماعی و بزهکاری های بسیاری در دنیای غرب هستیم, که ادعای آنها را در این زمینه رد می کند.

حجت الاسلام بخشیان در ادامه، تنها راهکار ایجاد آرامش در خانواده و جامعه را نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی در سطح خانواده و جامعه دانست و گفت: برای نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی باید گام به گام از ابتدایی ترین مسایل مانند خواب و استراحت شروع کرد و ورزش را ترویج کرد و وضعیت خوراک و پوشاک را نیز اصلاح نمود.

وی، ادامه بحث را به جلسات آینده موکول کرد و از حضار خواست خانواده های خود را برای حضور در مراسم های آتی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) که صبح ها برگزار می شود، دعوت نمایند تا موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی به صورت کامل بیان و از سوی همه اعضای خانواده ها اجرایی شود.

ذکر توسل به حضرت عبدالله بن الحسن علیه السلام و شهدای کربلا، نوحه خوانی، ذکر مصیبت و سینه زنی از دیگر برنامه های این روز بود که با صرف صبحانه نذری سفره اباعبدالله الحسین علیه السلام پایان یافت.

گفتنی است: مراسم سوگواری دهه اول محرم با همت هیئت ثارالله سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و هیئت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری هر روز صبح از ساعت 6:45تا 8:30 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با برنامه های قرائت زیارت پرفیض عاشورا، سخنرانی، ذکر روضه، نوحه، سینه زنی و صرف صبحانه نذری برگزار می شود.

مراسم شهرکرد را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *