ایستادگی،سازش نکردن بااستکبار،جهادگری از ویژگی‌های بارز شهدای انقلاب است

خانه / استان ها / ایستادگی،سازش نکردن بااستکبار،جهادگری از ویژگی‌های بارز شهدای انقلاب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، در مراسم تدفین شهید گمنام در شهرکرد، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: شهدا حیات ابدی را انتخاب کردند و ما هم باید بکوشیم همواره بر همین مسیر ثابت قدم بمانیم و سبک زندگی امام صادق علیه السلام را نه در شعار بلکه در عمل بکار ببندیم.

نبوی10

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ایستادگی، مقاومت، سازش نکردن با کفر، استکبار و ظلم، جهادگری و ایستادگی در پای ارزش‌ها از ویژگی‌های بارز شهدای انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، در مراسم تدفین شهید گمنام در شهرکرد، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: شهدا حیات ابدی را انتخاب کردند و ما هم باید بکوشیم همواره بر همین مسیر ثابت قدم بمانیم و سبک زندگی امام صادق علیه السلام را نه در شعار بلکه در عمل بکار ببندیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شهدا سبک زندگی امام صادق علیه السلام را انتخاب و بهترین حیات را در آخرت برای خود برگزیدند، بر تجدید عهد و پیمان دوباره با این شهدا تأکید کرد و گفت: بکوشیم همانند شهدا راه، مکتب و سبک زندگی اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام و به ویژه امام صادق علیه السلام را انتخاب کنیم؛ چرا که سعادت و سربلندی ما در دنیا و آخرت در گرو عمل و ادامه این راه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود:مردم مومن، با ایمان و اخلاص استان با حضور پرشور و حماسی خود بار دیگر ارادت و محبت وصف ناپذیر خود را به خاندان رسالت و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نشان دادند و به دوستان و دشمنان ثابت کردند که رهرو و سرباز مخلص و مطیع این مسیر هستید.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این شهیدان در ظاهر گمنام اما در عالم ملکوت خوش نام و پرآوازه هستند، ایستادگی، مقاومت، سازش نکردن با کفر، استکبار و ظلم، جهادگری و ایستادگی در پای ارزش‌ها را از ویژگی‌های بارز شهدای انقلاب اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آیه شریفه 169 آل عمران:شهدا بهترین راه زندگی جاودانه در محضر باری تعالی را برای خود انتخاب کردند و به طور قطع مزد و پاداش آنها در نزد خدا جاودانه است.

سبک زندگی امام صادق علیه السلام را نه در شعار بلکه در عمل بکار ببندیم

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه ملت ایران مردمی نیستند که فقط شعار بدهند اما در صحنه عمل حضور نداشته باشند؛ حضور مردم در این مراسم را نشان از عمل گرا و استوار بودن آنها و پیمان دوباره در پای حفظ دین و ارزش‌های اسلامی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: ما در محضر شهدا با خدای خود عهد و پیمان می‌بندیم که سبک زندگی اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام زهد، تقوا، پاک دامنی، کسب روزی حلال، راه درست تربیت کردن فرزندان و حفظ عفاف و حجاب را آن گونه که مورد پسند صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاو قهرمان صبر وایثار حضرت زینب کبری سلام الله علیها در زندگی، خانه، کوچه، بازار، اداره و کارخانه خود بکار ببریم.

به گفته وی، اگر دشمن با تمام هجمه ماهواره‌ها و بوق‌های تبلیغاتی مسموش می‌کوشد که ما را از سبک زندگی اسلامی جدا کند ما امروز با شهدا عهد می‌بندیم که در مقابل این دشمن بایستیم و خانواده‌های خود را جعفری و قرآنی پرورش بدهیم.

اجازه ندهیم دشمن از سبک زندگی ما خرسند شود

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد دشمن از سبک زندگی و راه و روش ما خرسند شود، گفت: ما پیمان می‌بندیم تا آخرین لحظه عمرمان در این مسیر و فرهنگ که موجب افتخار و بالندگی ماست ثابت قدم و استوار بمانیم.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد به این پرچم و راه آن خدشه وارد شود، ایستادگی و مقاومت را تنها راه پیروزی بر دشمنان دانست و اظهارکرد: هیهات از آن روزی که ما سستی کنیم و بی تفاوت باشیم و آرام بنشینیم و اجازه میدان داری به دشمن و کم رنگ شدن راه شهدا بدهیم، که به یقین آن زمان، روز مرگ و نابودی ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه امام(ره)، شهدا و مقام معظم رهبری برای حفظ پرچم اسلامی و حاکم شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه قیام کرده و دغدغه‌مند هستند، مسئولان و دولتمردان را بر مغتنم شمردن، حفظ و پاسداری از این راه و مسیر جاودانه تاکید کرد.

به گفته وی، اگر رهبر معظم انقلاب دغدغه مسئله فرهنگ دارد برای این است که می‌خواهد فرهنگ در جامعه اسلامی از سبک زندگی اهلبیت علیهم السلام نشات بگیرد و هیچ گونه راهی برای نفوذ دشمنان و فرهنگ بیگانه در کشور نباشد.

مردم فرهنگ اسلامی را برای رفتن به بهشت انتخاب کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه ما می‌خواهیم با فرهنگ اسلامی مردم را به بهشت ببریم گفت: ما با این فرهنگ راه را برای بهشت رفتن مردم هموار و راه را بر جهنم مسدود خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد یک نفر از امت اسلامی ما راه به جهنم ببرد؛ چرا که این مردم بهشتی هستند و راه بهشت را می‌روند و این فرهنگ را برای بهشت رفتن انتخاب کردند.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه مسئولان باید راه بهشت را بر مردم باز کنند و مردم نیز در راه بهشت مقاوم باشند، اظهارکرد: انتظار شهدا از امت‌های مسلمان مقاومت و ایستادگی بر اصول و ارزش‌ها است چراکه و بی‌تفاوتی و بی‌غیرتی مساوی با نابودی اسلام و خون شهدا خواهد بود.

ذکرمصیبت حضرت امام جعفرصادق علیه السلام و نوحه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *