بانوان از کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) الگو بگیرند

خانه / مطالب و رویدادها / بانوان از کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) الگو بگیرند

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین گفت: بانوان با تأسی از حضرت معصومه(س) حجاب و عفاف را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی  در قزوین، ضمن تبریک هفته کرامت و ایام ولادت با سعادت حضرت معصومه (سلام الله علیها)، اظهار داشت: پیروی از دستورات دین و ولایت مداری از بارزترین ویژگی های حضرت معصومه (سلام الله علیها) بود که این ویژگی باید مورد توجه قرار گیرد.

114

وی با اشاره به اهمیت زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها)، تصریح کرد: از امام رضا(علیه السلام) نقل شده که هرکس قبر خواهرم را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود و این مهم اهمیت بالای زیارت حرم مطهر ایشان را نشان می دهد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: جایگاه ومقام معنوی این بانوی بزرگوار در نزد خدای متعال بسیار بالاست؛ به طوری که شناخت نسبت به معرفت و جایگاه ایشان، انسان را به درجات بالای معنوی و بهشت می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تأکید بر این که حضرت معصومه(سلام الله علیها) در آخرت حق شفاعت دارند، ادامه داد: در جمله ای از زیارت نامه آن حضرت آمده که ای فاطمه معصومه(سلام الله علیها) از ما شفاعت کن و این مهم نشان می دهد، ایشان در آخرت هم از حق شفاعت برخوردار هستند.

وی، جایگاه علمی و معنوی شهر قم را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: شهر مقدس قم امروز به خاطر وجود مبارک حضرت معصومه (سلام الله علیها) مرکز حضور علما، مجتهدین وسالکان راه حق است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، الگو گرفتن بانوان از این شخصیت ارزشمند را مورد تاکید قرار داد و افزود: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) راهنمای همه جامعه به ویژه بانوان است و ضروری است بانوان به ویژه در جوامع اسلامی با پیروی از این شخصیت بزرگ معنوی حجاب را در اولویت قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *