بایددر حفظ ارزش‌های والای شهدا و زنده زنگه داشتن شعائر الهی کوشا باشیم

خانه / استان ها / بایددر حفظ ارزش‌های والای شهدا و زنده زنگه داشتن شعائر الهی کوشا باشیم

قباد1

امام جمعه شهرکرد گفت:بایددر حفظ ارزش‌های والای شهدا و زنده زنگه داشتن شعائر الهی کوشا باشیم و با عمل خود فضای جامعه را اسلامی نگه داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی،در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید”قباد مرادی”، شهدا را  پرورش یافته‌گان مکتب حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام  دانست و گفت: شهید قباد مرادی نیز همانند دیگر شهدا در این مکتب و در محضر این خاندان رشد و پرورش یافت.

وی افزود:خوشا به حال شهدا که در سایه این مکتب و تعالیم ناب الهی، عاقبت‌بخیری و رضوان الهی را برای خود رقم زدند و اکنون تکیلف همگان است که این راه و پرچم را زنده نگه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با طرح این سوال که آیا شهدا از ما تکریم و احترام می‌خواهند؟ تاکید کرد: به یقیین شهدا در نزد خدای متعال محترم و عزیز هستند و فرشتگان الهی از آنان استقبال می‌کنند و هیچ نیازی به احترام ما ندارند بلکه ما به واسطه این حرمت نهادن و احترام قائل شدن خودمان را به شهدا نزدیک‌تر می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا در دو راه سیاسی و بندگی خدا با جدیت به پیش رفتند افزود: شهدا در عرصه سیاست دینی مجدانه ایستادند و تا آخرین قطره خون خودشان را فدا کردند.

امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: شاخص و معیار شهیدان در عرصه سیاست دینی نه بازیگری‌ها، جناح بازی‌ها و سیاسی بازی معمول امروزی بلکه حجت خدا و جانشینش امام معصوم بود بر همین اساس یک لحظه از این سیاست کوتاه نیامدند و چنان خوش درخشیدن که جان خودشان را در راه ولی خدا و امام راحل(ره) فدا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان، تعبّد و بندگی به معنای واقعی کلمه به پیشگاه خدای متعال را دومین اصل و راه شهید عنوان و افزود: شهدا همه هستی و وجود خودشان را فدا کردند تا خدا، ارزش‌های دینی و آرمان‌های اسلامی در درون جامعه حاکم باشد و ترویج پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: شهدا بصیرت را پیشه کار خود قرار دادند و به واسطه آن به سمت دین خدا و ادای وظیفه این دنیایی خود حرکت و به آن عمل کردند.

وی با بیان اینکه شهدا با عمل خود ما را به خیر و دین دعوت کردند خاطرنشان کرد: آن چه که امروز شما را به این جا کشانده عمل شهید است بنابراین ما نیز بکوشیم با عمل خودمان فضای جامعه را بر خیر استوار کنیم و اجازه ندهیم خدایی نخواسته زشتی، ناپاکی و معصیت در کوچه و خیابان شهر ما مشاهده شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امروز همه با شهدا پیمان می‌بندیم که عمل، رفتار و کِردارمان جز آن‌چه که مولا و مقتدایمان امام عصر (عج) می‌خواهد نباشد.

وی مشاهده برخی نازیبایی‌ها و بدحجابی‌ها در گوشه و کنار شهر را در شأن یک جامعه شهید داده ندانست و گفت: متأسفانه در گوشه و کنار شهر عرصه‌هایی از بد‌حجابی و پوشش‌های تنگ و ذلت‌گونه دختران و پسران مشاهده می‌شود که این در شأن جامعه پرورش یافته مکتب اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام نیست.

حجت‌الاسلام  والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه پوشیدن لباس تنگ، بر تن کردن لباس ذلت است گفت:در تاریخ خوانده‌اید که وقتی برای حضرت امام حسین علیه السلام لباس تنگ آورند امام آن را بر تن نکرد و فرمود لباس تنگ لباس ذلت است و از ما به دور باد که به واسطه پوشیدن لباس تنگ برآمدگی‌های بدنمان را در معرض عموم قرار بدهیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *