باید پیوسته منتظر ظهور بود!

خانه / انتظار و مهدویت / باید پیوسته منتظر ظهور بود!

یک کارشناس مسائل دینی گفت: باید پیوسته منتظر ظهور بود و باید دانست این امر آثار بسیاری در زندگی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی بیان داشت: یکی از وظایف بسیار مهم که مومنین باید در رابطه با وجود مقدس امام زمان (عجل الله التعالی الفرج الشریف) و مسئله‌ی ظهور بسیار به آن اهتمام ورزند، نزدیک دیدن ظهور است.

55

وی افزود: در روایات اسلامی به عناوین مختلف و تعابیر گوناگونی این توصیه از اهل بیت شده است که ظهور را نزدیک ببینید. چنانکه امام هادی (علیه السلام) فرموده اند وقتی که الم و پرچم شما از میانتان برداشته شد (الم یعنی امام‌تان چون امام پرچم دین است پرچم ایمان است پرچم توحید است)، وقتی این پرچم در زمان غیبت از بین شما برداشته شد از زیر پاهای‌تان منتظر فرج باشید.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در این باره بیان داشت: مرحوم مجلسی می‌فرماید که عبارت از زیر پاهایتان، یعنی همان جایی که ایستادید و تکان نخورید یعنی عبور نکرده ممکن است فرج برسد. این شکلی است که از جهت زمان و مکان طوری است که خیلی سریع در هر زمان و هر مکانی امکان پذیر است.

وی گفت: از این رو باید پیوسته منتظر ظهور بود و باید دانست این امر آثار بسیاری در زندگی دارد. امیرالمومنین علی (علیه السلام) می فرمایند خداوند متعال فرج را به طور ناگهانی محقق می‌کند به واسطه‌ی یکی از ماه اهل بیت. باز در توقیعی که خود امام زمان (عجل الله التعالی الفرج الشریف) به شیخ مفید دارند یک جمله این است که خداوند امر فرج ما را به طور ناگهانی محقق می‌کند و نیز در کمال الدین صدوق مرحوم شیخ صدوق از امام رضا (علیه السلام) روایت نقل کرده که ایشان فرمودند که از پیغمبر اکرم کسی سوال کرد که مهدی شما چه وقت ظهور می‌کند؟ پیغمبر فرمود مَثَل مهدی ما و داستان آن، مَثَلِ قیامت می‌ماند. کسی وقت آن را نمی داند مگر تنها خدا. سپس پیغمبر فرمود همانا مهدی ناگهانی فرا می‌رسد.

این کارشناس مسائل دینی اشاره داشت: این دست روایات نشان می‌دهد، در آن زمان که شاید قالب مردم غافل‌اند و حواسشان نیست ظهور برای آن‌ها ناگهانی‌ است و عده‌ای که آماده‌اند و منتظرند و حواس‌شان جمع است، برای آن‌ها ناگهانی نیست و بی شک ظهور یک مرتبه اتفاق می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *