«با این ستاره‌ها» به شهید احمد کاظمی رسید

خانه / پیشنهاد ویژه / «با این ستاره‌ها» به شهید احمد کاظمی رسید

هفته سی‌ام رویداد «با این ستاره‌ها» با یاد و خاطره شهید حاج احمد کاظمی برگزار می‌شود.

«با این ستاره‌ها» به شهید احمد کاظمی رسید

هیاتهفته سی‌ام رویداد «با این ستاره‌ها» با یاد و خاطره شهید حاج احمد کاظمی برگزار می‌شود.

این رویداد فرهنگی در قطعه ۴٠ گلزار شهدای بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور عموم مردم برگزار می‌شود. در این برنامه که هر هفته با حضور یکی از راویان دفاع مقدس برگزار می‌شود، راوی و جانباز دفاع مقدس، داوود احمدپور همزمان با ایام شهادت حاج احمد کاظمی به روایتگری هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

در مراسم این هفته، سیدجواد پرئی به مناجات‌خوانی خواهد پرداخت. این برنامه، پنجشنبه ۲۳ دی از نماز مغرب و عشاء تا ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

سرلشکر پاسدار شهید احمد کاظمی در ۲ مرداد سال ۱۳۳۷ در شهر نجف آباد اصفهان دیده به جهان گشود و همچون سایر جوانان، سرگرم تحصیل شد. پس از تحصیلات دوره دبیرستان به مبارزین در جبهه‌های جنوب لبنان پیوست. با پیدایش جرقه‌های انقلاب اسلامی به مبارزه علیه رژیم ستم شاهنشاهی پرداخت و در بیست و سومین بهار زندگی خود، در اوایل سال ۵۹ به کردستان رفت تا دشمنان داخلی انقلاب را سرکوب کند.

احمد کاظمی پس از آغاز جنگ تحمیلی با یک گروه ۵۰ نفره در جبهه‌های آبادان حضور یافت و در برابر اشغالگران عراقی ایستاد. حضور مستقیم وی در خط مقدم جبهه باعث شد از ناحیه پا، دست و کمر بارها مجروح شود و یک بار نیز انگشت دستش قطع شد.

«با این ستاره‌ها» به شهید احمد کاظمی رسید

دو سال فرماندهی جبهه فیاضیه آبادان، شش سال فرماندهی لشکرزرهی ۸ نجف اشرف، یکسال فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام، هفت سال فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه السلام و قرارگاه رمضان و پنج سال فرماندهی نیروی هوایی سپاه را به عهده داشت. وی پس از جنگ به تحصیل پرداخت و مدرک کارشناسی خود را در رشته جغرافیا و کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت دفاعی گذراند و موفق شد دانشجوی دکتری در رشته دفاع ملی شود.

۱۹ دی ماه سالروز شهادت سرلشکر پاسدار شهید حاج احمد کاظمی و تعدادی دیگر از همقطارانش است. این شهیدان بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای (جت فالکون) در روز ۱۹ دی ماه سال ۱۳۸۴ در حوالی ارومیه به دیدار حق شتافتند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *