با تمسّک به سیره حضرت عبدالعظیم علیه السلام باید دین خود را خدمت بزرگان ارائه کنیم

با تمسّک به سیره حضرت عبدالعظیم علیه السلام باید دین خود را خدمت بزرگان ارائه کنیم

خانه / پیشنهاد ویژه / با تمسّک به سیره حضرت عبدالعظیم علیه السلام باید دین خود را خدمت بزرگان ارائه کنیم

حجت الاسلام حسینی قمی: ایشان امامزاده ای است که از صحابه خاص اهل بیت علیه السلام بودند تا آنجا که ۱۲۰ حدیث از طریقش روایت شده است؛ پنج امام معصوم را درک کرده و از سه امام معصوم روایتی نقل نموده است؛ از همین رو ایشان مجتهد امر دین بودند و امام هادی علیه السلام افراد را برای کسب معارف و پاسخ به مسائل دینی به ایشان ارجاع می دادند.

با تمسّک به سیره حضرت عبدالعظیم علیه السلام باید دین خود را خدمت بزرگان ارائه کنیم

در این ویژه برنامه حجت الاسلام حسینی قمی به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت و جایگاه والای حضرت عبدالعظیم علیه السلام  نزد اهل بیت علیه السلام و حاج علی مهدوی نژاد به مرثیه سرایی و حاج ولی الله زنجانی به شعرخوانی پرداختند.

حجت الاسلام حسینی قمی گفت: حضرت عبدالعظیم علیه السلام از نواده گان جلیل القدر امام حسن مجتبی علیه السلام بودند که هم محل قبر مطهرشان معلوم است و هم در سیر زندگانی خود، در مسیر ائمه اطهار علیهم السلام قرار داشتند؛ اما خصوصیت متمایز ایشان این است که به صورت خاص مورد تأیید امام معصوم بوده اند که این ویژگی را در کمتر امامزاده ای سراغ داریم.

وی ادامه داد: با توجه به عظمت علمی و معنوی آنحضرت مردم تهران نباید از زیارت ایشان غافل شوند تا از برکات وجودی این محدّث عالیمقام بهره مند گردند. شهید ثانی در روایتی از امام رضا علیه السلام می فرمایند: کسی که حضرت عبدالعظیم علیه السلام را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: با تمسّک به سیره حضرت عبدالعظیم علیه السلام باید دین خود را خدمت بزرگان ارائه کنیم، این روش را آنحضرت به ما آموختند تا از صحت اعتقادات خود اطمینان حاصل کنیم و در مسیر ناصواب قرار نگیریم.

حجت الاسلام حسینی قمی اضافه کرد: در همین خصوص مرحوم میرداماد رحمت الله علیه از بزرگان فقهای شیعه می گوید: در جلالت و عظمت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام اگر جز حدیث عرضه دین آنحضرت خدمت امام هادی علیه السلام، هیچ امر قابل توجهی به ما نرسیده بود، همین حدیث در اثبات جایگاه بی بدیل ایشان کفایت می کرد.

وی ادامه داد: ایشان امامزاده ای است که از صحابه خاص اهل بیت علیه السلام بودند تا آنجا که ۱۲۰ حدیث از طریقش روایت شده است؛ پنج امام معصوم را درک کرده و از سه امام معصوم روایتی نقل نموده است؛ از همین رو ایشان مجتهد امر دین بودند و امام هادی علیه السلام افراد را برای کسب معارف و پاسخ به مسائل دینی به ایشان ارجاع می دادند.

حجت الاسلام حسینی قمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء و بیان رشادت های ایشان گفت: جنگ احد درس و عبرت های زیادی برای ما دارد که چگونه مسلمانانی که گرفتار دنیا پرستی و غنیمت شدند، سپاه اسلام را به ورطه شکست کشاندند و امروز باید این درس و عبرت سر لوحه ما باشد.

وی در پایان با اشاره به جایگاه والای حضرت حمزه سیدالشهداء علیه السلام بیان داشت: رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم می فرمایند: دوستداران امام علی علیه السلام در قیامت با حمزه سیدالشهداء علیه السلام هستند و همچنین در روایت دیگری فرمودند: کسی که به زیارت قبر من در مدینه مشرف شود و قبر حمزه سیدالشهداء علیه السلام را زیارت نکند، جفا کرده است، این روایات نشان از شأن، منزلت و مقام معنوی آن حضرت دارد.

 منبع: پایگاه اطلاع رسانی وارث

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *