با توبه حقیقی بکوشیم زهیر شویم نه زبیر!

خانه / مطالب و رویدادها / با توبه حقیقی بکوشیم زهیر شویم نه زبیر!

مدیر مدرسه علمیه معصومیه تصریح کرد: بکوشیم که از رهگذر دعا و مناجات و پیدا کردن توفیق توبه ، زهیر شویم ؛ کم نبودند افرادی که می خواستند زهیر شوند اما زبیر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی، عصر امروز طی سخنانی در مراسم معنوی دعای عرفه که در مسجد این مدرسه برگزار شد با اشاره به اهمیت و فضیلت بسیار بالای شب و روز عرفه اظهار داشت: همه افراد چه در عرفات و چه در دیگر جاها که به قرائت خالصانه دعای عرفه می پردازند به برکت دعای امام زمان(عجل الله علیه و اله) است که مورد عنایت قرار می گیرند و دعایشان بالا می رود.

6

وی افزود: روز عرفه همان روز قدر است که هر کس توفیق دعا و توبه پیدا کند آسمانی شده و به رستگاری و سعادت می رسد.

این استاد حوزه با اشاره به فضیلت بسیار بی نظیر زیارت سیدالشهدا(علیه السلام) در کربلا در روز عرفه گفت: ثواب زیارت امام حسین(علیه السلام) در کربلا در این روز از هزار حج و هزار عمره نیز بالاتر است.

وی در چرایی این مساله بیان داشت: در حج تمرین بندگی رخ می دهد چرا که بازگشت به خویشتن خویش است تا انسان به انسانیت خود بازگردد و از تکبر و غرور و گناه و معصیت توبه نماید و اصحاب سیدالشهدا(علیه السلام) حقیقتاً از همه چیز خود گذشتند تا دین خدا و حجت الهی را یاری کنند و اگر انسان هزار بار هم توفیق حج و هزار عمره را پیدا کند نمی تواند به مقام زهیر و بریر و دیگر یاران و اصحاب امام حسین(علیه السلام) برسد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی همچنین تاکید کرد: فلسفه و پیام عرفه این است که انسان برای این که اوج بگیرد در برابر خدای متعال باید خاکی شود و از همه داشته ها و علائق خود بگذرد.

وی افزود: باید در عرفات به تصمیم بنده شدن رسید و به همین خاطر است که گفته اند حج قیامت صغری است که حاجی تجسم اعمال گذشته اش را می بیند و تصمیم می گیرد که با توبه و صد البته اراده ای محکم از گناهان دوری نماید و به تحول عمیق برسد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه تصریح کرد: بکوشیم که از رهگذر دعا و مناجات و توفیق توبه ، بتوانیم زهیر شویم ؛ کم نبودند افرادی که می خواستند زهیر شوند اما متاسفانه زبیر شدند.

منبع:حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *