با چه تربیتی نگران گناه فرزندان نخواهیم بود؟ | رفیعی

خانه / پیشنهاد ویژه / با چه تربیتی نگران گناه فرزندان نخواهیم بود؟ | رفیعی

حجت‌الاسلام رفیعی یکی از موضوعات مهم اخلاقی که روحانی باید به آن آراسته باشد را صفت کرامت دانست و گفت: هرچقدر روحانی خویشتندار باشد، سخنش بیشتر مؤثر واقع می‌شود؛ برخی برخوردهای ما به دور از تقواست و تأثیر سخن ما را از بین می‌برد.

با چه تربیتی نگران گناه فرزندان نخواهیم بود؟ | رفیعی

هیاتمراسم اختتامیه نشست سه روزه قهرمانی ملی شهید علی لندی با هدف هم‌اندیشی و هماهنگی شبکه راهیاری و شبکه شریکة الامام با حضور راهیاران منطقه‌ای و استانی بنیاد هدایت با سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی پیش از ظهر روز شنبه ۸ آبان‌ماه در سالن جلسات هتل شاهد قم برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر رفیعی با تبریک مناسبت‌های ماه ربیع‌الاول اظهارداشت: یکی از مباحث مهم در اخلاق که روحانی باید به آن آراسته باشد، موضوع کرامت است. محاسن اخلاق همین لبخند زدن و خوشرویی با دیگران است اما آنچه دشوار است، کسب مکارم اخلاق است و وقتی از امام معصوم علیه السلام در خصوص چیستی مکارم اخلاق سوال می‌شود؟ امام پاسخ می‌دهند یعنی اینکه با کسی که با تو قطع رابطه کرده است ارتباطت را وصل کنی. این دست کارها دشوارتر از لبخند زدن و خوشویی است.

وی ضمن تقسیم کرامت به دو بخش ذاتی و اکتسابی بیان داشت: از کرامت ذاتی همه برخوردارند و در این زمینه بین ابوذر و ابوجهل تفاوتی نیست، اما آنچه اهمیت دارد، کرامت اکتسابی است.

با چه تربیتی نگران گناه فرزندان نخواهیم بود؟ | رفیعی

رفیعی در تشریح ویژگی‌های کریمان عنوان کرد: کریم ویژگی کرامت را دینی به گردن خود می‌داند. کرامت لازم نیست با دین آمیخته شود گرچه اینگونه زیباتر می‌شود.کسی که کرامت داشته باشد خود را به گناه آلوده نمی‌کند. بچه‌ها را باید با کرامت بزرگ کنیم در این صورت نگران نماز نخواندن و گناه کردن او نیستیم.

وی ادامه داد: شکوه نکردن از خداوند به مردم، تغافل از اشتباه دیگران، عفو در عین قدرت، زیاد شکر گفتن بخش دیگری از ویژگی‌هایی است که انسان کریم به آن‌ها مزین است. هرچقدر روحانی خویشتندار باشد سخنش بیشتر مؤثر واقع می‌شود؛ برخی برخوردهای ما به دور از تقواست و تأثیر سخن ما را از بین می‌برد.

عضو هیأت امنای بنیاد هدایت به فرازی از زیات جامعه کبیره اشاره و خاطرنشان کرد: ارتباط با اصول کرامتی را که در زندگی اهل بیت علیهم السلام است، بسیار مهم است و باید این اصول مبنای زندگی روحانیت قرار گیرد.گاهی یک نگاه می‌تواند افراد را جذب کند و در مقابل یک نگاه می‌تواند افراد را از دین و روحانیت زده کند بنابراین باید به نگاه و اعمال خود دقت کنیم.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *