افراط و تفریط عامل انهدام دین است + عکس

خانه / استان ها / افراط و تفریط عامل انهدام دین است + عکس

نخستین یادواره شش شهید دانشجو، یک شهید طلبه و پنج شهید گمنام شهرستان شفت در حسینیه پنج شهید گمنام این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی به سیره شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: شهدا برای رسیدن به خدا از همه چیز خود گذشتند.

IMG_4479

این استاد حوزه و دانشگاه دانشجویان و قشر طلبه را به توسل به شهدا توصیه کرد و افزود: شهدا منبع فیض الهی هستند و تا قیام قیامت عند ربهم یرزقونند.

حسینی اراکی با بیان اینکه شهدا به ما یاد دادند که در هر جایی نباید از هر کسی پیروی کرد، گفت: ما انقلابی هستیم چون این انقلاب بر روی خون این شهدا بنا شده است.

IMG_4416

وی به رهاندن دل از این دنیا اشاره کرد و ادامه داد: افرادی که دنیا را از دل خود بیرون کنند صاحب فضلی می شوند که درهای عالم ملکوت بر رویشان باز می شود.

حسینی اراکی نگاه انسان های حقیقت بین را مانند دنیای کودک با اسباب بازی وی تشبیه کرد و اظهار داشت: این دنیا مانند بازی یک کودک با وسایل اسباب بازی آن است و افرادی که بیشتر از این دنیا می خواهند یقینا حقایق را خواهند دید.

IMG_4457

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی به خلا وجود خدا در امورات اجتماعی امروز جامعه اشاره کرد و افزود: خدا امروز در میان جامعه، مردم و مسوولین ما غریب است.

وی همچنین ادامه داد: با پیشرفت جامعه و با بالا رفتن سطح سواد، معرفت ها پایین آمده است.

IMG_4459

استاد حوزه و دانشگاه اولین اثر بی معرفتی به خدا را فراموش کردن انسان نسبت به ولی خود یاد کرد و گفت: انسان پس از بی معرفتی به خدا معاد را نیز فراموش می کند.

وی عقل را وسیله ای برای رسیدن به معرفت عنوان نمود و افزود: برای رسیدن به خدا باید به وسیله عقل از دیگران سبقت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین اراکی عقل استوار و عمل به آن را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: هر جا دیدید که خدا توفیق عبادت را به شما داد عقلی استوار و عملی در صراط مستقیم را از دریای بیکران الهی بخواهید.

وی با اشاره بر فرمایش امام خمینی ره مبنی بر اینکه دینداری بدون خردورزی خطرناک است، گفت: علم بنی صدر بیشتر از عقلش بود و عقل شهید رجایی بیشتر از علمش و این رمزماندگاری شهید رجایی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دینداری باید بر مبنای عقلاینت باشد گفت: افرادی که دیندار باشند اما دینداری در ظرف عقلانیت نباشد حقیقت دین را فراموش می کنند و واقعیت دین یادشان می رود.

حسینی اراکی با اشاره به اینکه امام حسن از مذاکره با معاویه بیزار بود، گفت: امام حسن(ع) از بی کسی و عدم وجود خردمندان مذاکره نمود.

وی همچنین به غاصبان دین اشاره کرد و خاطرنشان نمود: اگر انسان ها بر اساس عقلانیت دینداری نکند، خوارج و داعش و تکفیری ها  دینشان را با نام اسلام محمدی به تاراج می برند.

حسینی اراکی تفریط و افراط در دینداری را موهن برشمرد و گفت: افراد جاهل به دین ضربه می زنند و افراط و تفریط عامل انهدام دین است.

وی در ادامه افزود: برخی ها خود را در حد یک مرجع می دانند و با پشتیبانی از عوامل رخنه در دین شبکه ها راه اندازی می کنند و با افراطی گری به دین و مذهب شیعه ضربه می زنند.

حجت الاسلام اراکی با بیان اینکه عارفانه زندگی کردن کار آسانی نیست و باید جریاناتی که بر ما می گذرد را مرور و تحلیل کنیم، گفت: ما یا باید عالم عاقل باشیم یا باید خودمان را به دست یک عالم عاقل بدهیم.

حسینی اراکی علم، عقلانیت، استقامت و تقوا را عامل موفقیت خواند و خاطرنشان کرد: انسان باید پیوسته ضمن استقامت تقوا پیشه کند و این تنها راهی است که ما می توانیم از سیره شهدا پیروی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: پیروزی حق طلبان بر دشمنان بر اثر استقامت و بردباری است و در این مسیر از کسی نمی ترسیم.

این مراسم با خاطره گویی یکی از یادگاران دفاع مقدس و مداحی برادر عمو زاده پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *