برترین ویژگی‌های یک هیات در تراز انقلاب اسلامی

برترین ویژگی‌های یک هیات در تراز انقلاب اسلامی

خانه / پیشنهاد ویژه / برترین ویژگی‌های یک هیات در تراز انقلاب اسلامی

مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام همچنین از آثار و برکات اشک بر سید‌الشهدا و مصیبت‌های ائمه معصومین از ویژگی دیگر یک هیات مطلوب نام برد و گفت که  انسان هیاتی به منشأ وحدت، برادری و صمیمیت تبدیل می‌شود.

برترین ویژگی‌های یک هیات در تراز انقلاب اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی اکبر مداحی پیش از ظهر یکشنبه 29 دی ماه در نشست تخصصی ” الگوی هیات‌های مذهبی در ارتقای معنویت، اخلاق و سبک زندگی ایرانی-اسلامی” درباره ویژگی‌های یک هیات در تراز انقلاب اسلامی گفت: از اثرات یک هیات کامل این است که به پایگاه تعهد، معرفت، تعقل و تفکر تبدیل می‌شود. دوم؛ مرکز عشق و محبت، عاطفه و احساس است که مصادیق زیادی دارد.

مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام همچنین از آثار و برکات اشک بر سید‌الشهدا و مصیبت‌های ائمه معصومین از ویژگی دیگر یک هیات مطلوب نام برد و گفت که  انسان هیاتی به منشأ وحدت، برادری و صمیمیت تبدیل می‌شود. از طرفی هیات باعث از میان برداشته شدن فاصله طبقاتی می‌شود، چون اقشار مختلف اجتماعی مردم در آن حضور پیدا می‌کنند.

برترین ویژگی‌های یک هیات در تراز انقلاب اسلامی
برترین ویژگی‌های یک هیات در تراز انقلاب اسلامی

مداحی تاکید کرد: از دیگر کارکرد هیات این است که بهترین مکان برای تربیت کودکان است ، اثر تربیتی دارد و بهترین محیط برای افزایش محبت میان اعضای خانواده است زیرا روضه‌ درس محبت و ارتباط صمیمی میان اعضای خانواده است.

وی هیات را جایگاه درس شجاعت، مقاومت و شهادت‌طلبی دانست و خاطرنشان کرد: هیات پایگاه ترویج شهادت، مرکز ظلم‌ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن است.

مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام افزود: همچنین هیات مرکز کمک به ایتام، نیازمندان و محرومان و مرکزی برای کمک به همنوعان در وقایعی همچون سیل و زلزله است. همانطور که شاهد بودیم در حوادث سیل و زلزله اخیر هیات ها خوب درخشیدند.

وی هیات را امن‌ترین پناهگاه جوانان و نوجوانان معرفی کرد و گفت: روضه و دستگاه حضرت سید الشهدا علیه السلام امنیت نوجوانان ما را تأمین می‌کند و  هیات بهترین مکان برای پیوند نسل‌ها با مکتب عاشورا و مهدویت است.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *