برجام را باید مدیریت کرد

خانه / استان ها / برجام را باید مدیریت کرد

امام جمعه بروجن گفت: متاسفانه عده‌ای که تا دیروز حامی برجام بودند و سنگ آن را به سینه می‌زدند، امروز حرف از نقض آن می‌زنند، در حالی که باید برجام را مدیریت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا در برجام اظهار کرد: طرح جامع تحریم‌های ایران تحریم جدیدی است نه تجمیع تحریم‌های گذشته، حتی اگر به گفته یکی از مذاکره‌کنندگان تجمیع تحریم‌های گذشته هم باشد کار غلطی است چون بنا بود به واسطه برجام تمام تحریم‌ها برداشته شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشاهده می‌کنیم که اشخاص حقیقی و حقوقی بیشتری به لیست تحریم‌ها اضافه شده است، گفت: به عنوان نمونه با قانون جدید تمامی کسانی که با سپاه معامله اقتصادی داشته باشند به‌صورت دائمی در لیست قرار می‌گیرند، لذا از آن به‌عنوان سیاه‌چاله تحریم یاد می‌شود.

امام جمعه بروجن با اشاره به هدف آمریکا از نقض برجام افزود: آن‌ها می‌خواهند ایران را تحت فشار قرار دهند تا برجام را نقض کند و خروجی آن این شود که آمریکایی‌ها حامیان اروپایی خود را حفظ کنند و بگویند ما ایستادیم و ایران نقض کرد.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر ادامه داد: در خصوص مقابله با بدعهدی‌های آمریکا دو راه بیشتر وجود ندارد، یکی نقض برجام و دیگری مدیریت برجام.

وی تشریح کرد: متاسفانه عده‌ای که تا دیروز حامی برجام بودند و سنگ آن را به سینه می‌زدند، امروز حرف از نقض آن می‌زنند، در حالی که باید برجام را مدیریت کرد، باید منافع خودمان را از 5+1 مطالبه کنیم و ببینیم چگونه می‌شود آمریکا را به تعهدات خودش پایبند کرد.

امام جمعه بروجن با بیان اینکه امروز نه برخوردهای منفعلانه جواب می‌دهد و نه برخوردهای احساسی، خاطرنشان کرد: باید در مقابل آن‌ها محکم بایستیم و نقشه راه ارائه دهیم و اعلام کنیم که اگر بدعهدی کردید ما هم مسائل هسته‌ای را از سر می‌گیریم.

حجت‌الاسلام سعادت‌فر در پایان تصریح کرد: امروز دلواپسان و حامیان برجام باید با حفظ وحدت ملی و اطاعت از رهبری، با یک طراحی دقیق پاسخی خشن به ناقضین برجام بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *