برخورد متفاوت آل‌خلیفه با دو اعتراض خیابانی + تصاویر

خانه / مطالب و رویدادها / برخورد متفاوت آل‌خلیفه با دو اعتراض خیابانی + تصاویر

گزارش‌های سرویس‌های بین‌الملل جاسوسی از بحرین حاکی از آن است که «عادل فلیفل» افسر سابق سرویس اطلاعاتی بحرین – که نزد اکثریت مردم بحرین به جلاد معروف است – این روزها در تلاش برای تشکیل گروه موسوم به داعش بحرین است.

بسترسازی برای استقرار گروهک تروریستی داعش در بحرین این روزها نگرانی افکار عمومی منطقه را برانگیخته است، با وجودی که تحرکات امنیتی از تلاش گسترده و اقدامات زیر زمینی برای تقویت تروریست‌های خفته با رویکردهای تکفیری در بحرین حکایت دارد، مقامات رژیم آل خلیفه گویا حساسیتی نسبت به این تحرکات ندارند. گزارش‌های سرویس‌های بین‌الملل جاسوسی از بحرین حاکی از آن است که «عادل فلیفل» افسر سابق سرویس اطلاعاتی بحرین – که نزد اکثریت مردم بحرین به جلاد معروف است – این روزها در تلاش برای تشکیل گروه موسوم به داعش بحرین است. بر اساس این گزارش‌ها داعش بحرین هم‌اکنون به صورت مخفیانه در حال تشکیل شدن است و شامل سلفیون افراطیِ مجهز به سلاح‌های سرد است که قرار است به ترور شهروندان شیعه و رهبران مردمی و اجرای حملات انفجاری در مناطق شیعه نشین بحرین بپردازند.

چراغ سبز آل‌خلیفه به داعش برای حضور در بحرین/ برخورد متفاوت با دو اعتراض خیابانی +تصاویر
عادل فلیفل
 

فلیفل به صورتی کاملا آشکار و به وسیله شبکه‌های اجتماعی شروع به تهدید علمای بزرگ میانه روی بحرین کرده است، علمایی که دارای وزن سیاسی سنگین و پایگاه مردمی مستحکمی هستند. وی علمایی همچون آیت‌الله عیسی قاسم را تهدید به مرگ کرده و علمای شیعه را با صفاتی زشت و شنیع خطاب می‌کند.مرکز فعالیت جمعیت‌های تکفیری حامی رژیم که در راس آنها داعش قرار دارد، مسجد جامع الفاتح در منامه است. با این وجود دولت بحرین که کوچکترین اعتراض مسالمت‌آمیز شهروندان خود را با گلوله و گاز اشک‌آور سرکوب می‌کند، در برابر حامیان تروریست‌های داعش که این روزها سعی در علنی کردن اقدامات خود دارند و آرم داعش را در اتومبیل‌ها هک کرده یا پرچم این گروهک تروریست را در بزرگترین مسجد منامه بالا بردند، تنها به “نظارت” و “مراقبت” اکتفا می‌کنند.طارق الحسن، رئیس امنیت عمومی بحرین با اذعان به این که پرچم داعش در روزهای گذشته در مناسبت‌های مختلف در این کشور مشاهده شده است، تاکید کرده که “حامیان و طرفداران داعش در بحرین را تحت نظر داریم”.

چراغ سبز آل‌خلیفه به داعش برای حضور در بحرین/ برخورد متفاوت با دو اعتراض خیابانی +تصاویرچراغ سبز آل‌خلیفه به داعش برای حضور در بحرین/ برخورد متفاوت با دو اعتراض خیابانی +تصاویر

پرچم تروریست‌های داعش در مراسم نماز عید فطر امسال در مسجد الفاتح، بزرگ ترین مسجد بحرین بالا رفت و هواداران داعش به تبلیغ و سخنرانی به نفع این گروهک پرداختند. گزارش وزارت خارجه آمریکا از ۱۳۱ حامی مالی گروه‌های تروریستی حاکی است که در ۳۱ کشور حضور دارند که دو نفر از آنان دو مبلغ بحرینی به نامهای شوقی بن عبدالرحمن المناعی و عادل بن علی الشیخ هستند. عبدالحلیم مراد نماینده سلفی بحرینی اذعان کرده که اعضای گروه البسیتین در بازدیدهایی از مدارس پسرانه، تلاش کرده‌اند که جوانان را برای عضویت در گروه های تکفیری مسلح در عراق و سوریه، ترغیب کنند. مبلغی به نام صلاح الجودر نیز اعتراف کرده که جوانان زیر ۱۷ سال هدف جذب نیرو برای شرکت در “جنگهای مقدس”! هستند. نبیل رجب فعال سیاسی و رئیس مرکز حقوق بشری بحرین در گفتگو با العهد با اشاره به تحرکات گروهک تروریستی داعش در بحرین تصریح کرد که تفکرات داعش الان در بحرین موجود است و رویکردهایی که در مساجد وابسته به دولت این کشور مطرح می شود، تفاوت زیادی با افکار داعشی ندارد. وی تصریح کرد که خطیبان و روحانیون این مساجد رویکردهای افراط گرایانه دارند و حتی افرادی مانند محمد العریفی و شیخ عرعور نیز برای سخنرانی‌های مختلف در بحرین دعوت می‌شوند. 

چراغ سبز آل‌خلیفه به داعش برای حضور در بحرین/ برخورد متفاوت با دو اعتراض خیابانی +تصاویر

طارق الحسن رئیس امنیت عمومی بحرین شمار داعشی های بحرین را بسیار اندک خواند و در واکنشی بسیار ضعیف گفت: هر شخصی که دخالتش در این امور ثابت شود نماینده دولت و رویکرد دولت بحرین نیست.این البته تنها موضع دولت بحرین در قبال داعش نیست، خانم سمیره رجب سخنگوی دولت بحرین بدون اشاره به جنایت‌های چند ماه اخیر داعش در عراق مدعی شده که داعش نامی برای سرپوش گذاشتن بر اراده مردم عراق جهت رسیدن به آزادی و کرامت است.خالد آل‌خلیفه رئیس کمیسیون خارجی و دفاعی و امنیت ملی مجلس شورای بحرین هم با تمجید از نتایج اقدامات داعش در عراق!، ضمن ادعایی مضحک در صفحه توییتر خود نوشت: داعش طی ۳ سال اخیر در سوریه حتی یک اسیر هم نگرفته است؛ پس چگونه در عراق اسیر گرفته است … آیا داعش واقعا در عراق است؟

رسانه‌های عربی همچنین به نقل از بشار الحادی پژوهشگر عرب تأکید کرده‌اند که اداره اوقاف اهل تسنن بحرین از سال ۲۰۱۲ در حال تدریس همان کتابی است که داعش تدریس آن را پس از اشغال مناطقی در عراق و سوریه اجباری کرده است.

چراغ سبز آل‌خلیفه به داعش برای حضور در بحرین/ برخورد متفاوت با دو اعتراض خیابانی +تصاویر

انگیزه‌های همگرایی رژیم آل خلیفه و تروریست‌های داعش 

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد اعتراضات مسالمت آمیز گسترده مردمی به منظور برپایی نظامی منتخب، برقراری دموکراسی و رفع تبعیض و بی عدالتی است که با سرکوب شدید رژیم بحرین همراه شده است.در جریان این سرکوب، شمار زیادی از معترضان شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده اند. رژیم بحرین همچنین رهبران مخالفان و معترضان بحرینی را برای تلاش جهت خاموش کردن شعله اعتراضات بازداشت و شکنجه کرده و به زندان های طولانی مدت محکوم کرده است. اقدام جدید دولت بحرین در حمایت از داعش که البته اشتباهی مرگبار ناشی از عدم شناخت عمیق متغیرات منطقه‌ای است، با سه انگیزه و برای مهار انقلاب مردمی در این کشور صورت گرفته است.

الف: نگاهی به عملکرد تروریست‌های داعش و رژیم آل خلیفه نشان از مشترکاتی دارد که در رفتار سیاسی- امنیتی آن‌ها به چشم می‌خورد. رژیم آل خلیفه نیز مانند داعش در جهت اقدامات فرقه گرایانه دست به تخریب مساجد می‌زند و مساجدی را که شیعیان در آن نماز به جای می‌آورند، ویران می‌کند.مزدوران آل خلیفه حتی اقدام به آتش زدن قرآن کریم نیز کرده‌اند. آل خلیفه نیز مانند سران داعش انتقاد را از معترضان بر نمی‌تابد و با خشن‌ترین روش‌ها اقدام به سرکوب معترضان می کند. همین نقاط اشتراکی می‌تواند توهم دوستی با داعش را در بین مقامات آل خلیفه ایجاد کند، غافل از اینکه ارابه برنامه‌های توسعه طلبانه داعش در صورتی که بتواند محور مقاومت منطقه‌ای را از هم بپاشد، استخوان‌های رژیم کوچک شبه جزیره را نیز مانند اربابان سعودی و قطری آن خرد خواهد کرد.

چراغ سبز آل‌خلیفه به داعش برای حضور در بحرین/ برخورد متفاوت با دو اعتراض خیابانی +تصاویر

ب: دولت بحرین که با ابزارهای مختلف از جمله سرکوب و قلع‌وقمع تظاهرات، تلاش برای فریب سران انقلاب در میز مذاکرات، عوام فریبی با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و موارد متعدد دیگری نتوانسته آتش انقلاب مردمی را خاموش کند، این بار متوسل به گروهی شده که مجری بسیاری از طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی در منطقه است. همانطور که از اظهارات برخی سران تروریستی تکفیری داعش پیداست، چراغ سبز آل خلیفه به سران تروریستی داعش برای استفاده از پتانسیل کینه این گروه تروریستی علیه شیعیان و تحت الشعاع قرار دادن انقلاب مردم بحرین است. 

فلیفل رهبر شبکه‌های زیرزمینی داعش در بحرین به مخالفت شدید با اعتراضات 14 فوریه مشهور است و اخیراً به صورت علنی خواستار تشکیل گروهی شبه نظامی برای سرکوب مخالفان و معترضان شد. وی گفته است: دولت باید معترضان را زنده یا مرده بازداشت کند.البته انقلابیون بحرینی اعم از شیعه و سنی و حتی اقلیت کنونی حامی دولت به خوبی می‌دانند که پر و بال دادن به گروهک تروریستی داعش در کشور کوچک بحرین، تر و خشک ملت را با هم می سوزاند، به همین علت انتظار می‌رود، سهل انگاری رژیم آل خلیفه در برخورد با نمادهای داعشیسم در کوچه و خیابان‌های بحرین اقلیت خاکستری شهروندان بحرینی را نیز به مخالفان دولت تبدیل کرده و دامنه اعتراضات را تشدید کند. 

چراغ سبز آل‌خلیفه به داعش برای حضور در بحرین/ برخورد متفاوت با دو اعتراض خیابانی +تصاویرج: حضور تروریست‌های داعش در بحرین می‌تواند پوشش لازم برای کشورهای مداخله‌جوی غربی و منطقه‌ای از جمله آمریکا و عربستان سعودی برای مداخله نظامی در بحرین جهت ناکارآمد کردن انقلاب مردمی این کشور را فراهم کند. البته این نقشه راه در صورتی کلید می‌خورد که اقدامات تروریستی و هرج و مرج مهندسی شده رژیم آل خلیفه علیه انقلابیون و شیعیان بحرینی نتواند عزم جدی آن‌ها در ادامه انقلاب مردمی را تحت الشعاع قرار دهد. سناریو پردازان این توطئه بین‌المللی معتقدند توجیهاتی از جمله حمایت از ناوگان پنجم دریایی آمریکا و نظامیان سپر جزیره در بحرین بهانه های خوبی برای مداخله قدرت های خارجی جهت از بین بردن انقلاب مردمی در این کشور است.مخالفان این دیدگاه معتقدند که یورش بین‌المللی به بحرین برای سرکوب انقلاب مردمی تحت هر بهانه‌ای که صورت گیرد، به بالا رفتن تعداد قربانيان منجر می‌شود و به جای فروکش کردن انقلاب مردمی که اینک ریشه در اعتقادات آنها دوانده است، مطالبات انقلابیون را بالا برده و تبديل پادشاهي به نظام جمهوري به خواست عمومي تبديل شود. امروز رژیم آل خلیفه در خطایی استراتژیک می خواهد به داعش اجازه دهد چنگال خود را در پیکر ملت بحرین فرو برد تا شاید بتواند برون رفتی از انتفاضه مسالمت آمیز مردمی بیابد، انتفاضه‌ای که گلوی رژیم مستبد آل خلیفه را سخت می فشارد. آل خلیفه نمی داند سرطان «داعش» اگر به جان مردم بحرین بیفتد، در گام نخست موجب فروپاشی نظام حاکم خواهد شد، همان سرنوشتی که ارتش آزاد سوریه و بعثی‌های عراق بدان گرفتار شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *