بررسی راهیان نور شمال غرب

خانه / مطالب و رویدادها / بررسی راهیان نور شمال غرب

کمیته امنیتی انتظامی ستاد مرکزی راهیان نور کشور با هدف بررسی اقدامات انتظامی، ترافیکی و امنیتی راهیان نور شمال غرب و با حضور سردار یعقوب سلیمانی، سرهنگ نادر ادیبی و سردار اصانلو در شهر ارومیه برگزار شد.

کمیته امنیتی انتظامی ستاد مرکزی راهیان نور کشور با هدف بررسی اقدامات انتظامی، ترافیکی و امنیتی راهیان نور شمال غرب روز یکشنبه 26 مرداد در سپاه شهدای شهر ارومیه برگزار شد. در این نشست که فرماندهان نیروهای مسلح و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با راهیان نور نیز حضور داشتند موارد متعددی از فعالیت‌های انتظامی امنیتی در راهیان نور شمال غرب کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.سرهنگ پاسدار نادر ادیبی، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در این جلسه اظهار داشت: حضور نیروهای وظیفه‌شناس سپاه موجب شده است تا امروز شاهد امنیت پایدار در شمالغرب کشور باشیم.ادیبی با اشاره به اینکه راهیان نور یکی از محوری‌ترین موضوعات در نمایش نبردهای رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است، افزود: در این اردوها مردم با رشادت‌ها و نبردها رزمندگان اسلام از نزدیک آشنا می‌شوند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور خاطرنشان کرد: حضور مقام معظم رهبری در اردوهای راهیان نور برای دوبار نشان‌دهنده اهمیت والای اردوهای راهیان نور است. باید تمام تلاش‌های لازم برای آشنایی مردم با شهدای شمال غرب و سایر نقاط کشور توسط راویان و سایر مسئولان کاروان‌های راهیان نور انجام شود. آشنایی مردم خصوصا جوانان با رشادت‌های رزمندگان اسلام در کاروان راهیان نور زمینه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم می‌کند. هدف از استفاده راویان راهیان نور به دلیل آشنایی و شناخت بیشتر این افراد از مناطق جنگی و عملیات‌های صورت گرفته است.سردار محمد تقی اوصانلو فرمانده لشکر 3 حمزه سید الشهدا(س) در نشست امنیتی انتظامی ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ارومیه گفت: تمام تلاش خود را برای تقویت روحیه جهادی جوانان و نوجوانان و نیز آشنایی آنان با رشادت‌های زرمندگان دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکار گرفته‌ایم. هم اکنون اطراف کشور ما در نا امنی به سر می برد و با چالش‌های متعددی رو به رو هستند ولی در داخل کشور ایران اسلامی و در مجاورت مرزهای آنان ما شاهد امنیت پایداری هستیم. ما تمام تلاشمان را برای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب به کار بسته ایم زیرا هر چند جنگ به پایان رسیده و لی نبرد ما با استکبار تمام نشده است. ما باید روحیه جهادی را در جوانان مان تقویت کنیم زیرا روحیه جهاد یباعث شد تا رزمندگان ما در برابر دشمنان ایستادگی را به جای فرار ترجیح دهند.وی با اشاره به اینکه دشمنان با ایجاد رعب و وحشت موجب فرار مردم سوریه و عراق از خانه‌هایشان می شوند اضافه کرد: اگر مردم سوریه و عراق روحیه جهادی داشتند بجای رعب و وحشت در بابر دشمنان ایستادگی می‌کردند. وقتی می‌گوییم آذربایجان غربی و کردستان امن است واقعا امن است و ما پایمان را برگلوی دشمن گذاشته‌ایم و اگر دست از پا خطا کند خفه اش می‌کنیم ولی این به معنای بی خیالی نبوده و باید همیشه هشیار باشیم.

در این مراسم سردار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه لشکر 3 حمزه سیدالشهدا(س) از مصطفی ذباح به عنوان آزاده دوران دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس تجلیل کرد.

در این نشست سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: استقبال ملت‌های مختلف از کاروان‌های راهیان نور نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و امنیتی دارد که در مناطق مختلف کشور حاکم است و موجب شده تا یک نگاه فراملی به راهیان نور داشته باشیم.وی گفت: امسال از نظر رشد کمی و کیفی در بحث راهیان نور جهش خوبی داشتیم. امسال ظرفیت پذیرش راهیان نور در استان‌های کشور از جمله کردستان و آذربایجان غربی در بخش دانش آموزی افزایش چشمگیری یافته است.وی با بیان اینکه روند صعودی فعالیتهای فرهنگی در بخش راهیان نور مطلوب است اضافه کرد: دو سال است که اتفاق خوبی در حوزه راهیان نور کشور رخ می دهد و آن حضور خودجوش مردم در کاروان‌های راهیان نور است. بسترها را برای حضور مردم در مناطق عملیاتی فراهم کرده‌ایم تا از فضای معنوی آن برخوردار شوند و ضمن استفاده از امکانات به تفریح و خرید و گشت و گذارها نیز بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *