برنامه های سیما در دهه ی فجر

به روایت روابط عمومی رسانه ملی،هم زمان با سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی ایران شبكه‌های مختلف و تلویزیونی در این ایام علاوه بر اطلاع‌رسانی از برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فیلم، تئا‌تر و موسیقی فجر و پوشش تصویری راهپیمایی 22 بهمن، با تهیه و تولید برنامه‌های متفاوتی به انقلاب اسلامی و ابعاد مختلف آن می‌پردازند.

جشن ملت ایران در شبكه یك

هم‌زمان با سی‌وهشتمین فجر انقلاب اسلامی و در جشنواره فیلم‌های سینمایی شبكه یك كه از سه‌شنبه 12 بهمن آغاز می‌شود، 10 فیلم با موضوع انقلاب پخش می‌شود.

«جشن ملت ایران» دیگر برنامه این شبكه است كه هر شب حدود ساعت 20 به مدت 45 دقیقه پخش خواهد شد. در این برنامه قرار است چهره‌های معروف در عرصه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی حضور یابند.

این شبكه همچنین 10 مستند ویژه با موضوع «انقلاب اسلامی» را كه منتخبی از مستندهای جشنواره مردمی عمار است، پخش خواهد كرد. برنامه «طرحی برای فردا» هم در این ایام  به سخنان استاد رحیم‌پور ازغدی درباره انقلاب اسلامی اختصاص دارد. ویژه‌برنامه گروه سیاسی ‌شبكه یك با نام «مسیر» نیز از 12 بهمن با موضوع بررسی مقایسه‌ای انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها پخش خواهد شد.

این شبكه روز 22 بهمن نیز در برنامه ویژه‌ای به انعكاس حماسه حضور ملت ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب می‌پردازد.

جشنواره فیلم‌های سینمایی شبكه دو

شبكه دو با جشنواره‌ای از فیلم‌های سینمایی، ویژه‌برنامه‌ها و مستندهای مختلف درباره اتفاقات انقلاب اسلامی، در  ایام دهه فجر مخاطبان خود را همراهی می‌كند. در این ایام، هر شب ساعت 23:30 آثار منتخب سینمایی انقلاب اسلامی پخش می‌شود. از دیگر ویژه‌های این شبكه می‌توان به برنامه‌های «پلاك 57»، «تنفس صبح»، «شب‌ شعر انقلاب»، «دوران سیاه» و «سازهایی كه برای وطن كوك شد» اشاره كرد. ویژه‌برنامه‌های ورود حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) و روز22  بهمن نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این ایام است. ویژه‌برنامه22 بهمن به‌طور زنده از محل استقرار گروه برنامه‌ساز در محل راهپیمایی، این حماسه عظیم را برای بینندگان به تصویر می‌كشد.

تدارك ویژه شبكه سه و روزهای سرنوشت

شبكه سه در قالب مستند- داستانی «روزهای سرنوشت»، حوادث سال‌های 56 و 57  را نمایش می‌دهد .این مجموعه، كاری از گروه اجتماعی است كه در 10 قسمت 40 دقیقه‌ای وقایع شكل‌گیری انقلاب اسلامی را روایت می‌كند .

ویژه‌برنامه «هفت» نیز به مناسبت دهه فجر هر شب از برج میلاد به‌صورت زنده  پخش می‌شود .

این برنامه از محل برگزاری سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد، روانه آنتن شبكه سه می‌شود و با حضور مسئولان، نویسندگان، بازیگران‌، منتقدان و كارگردانان سینما به بررسی فیلم‌های جشنواره می‌پردازد.

مجموعه تلویزیونی «پروانه» به نویسندگی و كارگردانی جلیل سامان در ایام دهه فجر  از شبكه سه سیما بازپخش می‌شود. این سریال در 18 قسمت 40 دقیقه‌ای، درامی است كه در بستر سیاسی شكل می‌گیرد .فیلم‌های سینمایی با موضوع انقلاب اسلامی نیز در ایام دهه فجر  برای بینندگان پخش خواهد شد.


«خط به خط» انقلاب اسلامی در شبكه چهار

شبكه چهار با پخش برنامه‌های “خط به خط”، “پشت دیوارهای بلند”، ” ما به مهمانی خدا می‌رویم”، “شاهدی بر خورشید” و “بادبان‌های شكسته” به استقبال سی‌وهشتمین پیروزی انقلاب می‌رود. این شبكه در ایام دهه فجر به پخش زنده و پوشش رویدادهای جشنواره تئاتر فجر ادامه می‌دهد.

«پشت دیوارهای بلند»  عنوان مستندی است كه ویژه ایام انقلاب تولیدشده و از 11 بهمن هر روز ساعت 17 روی آنتن می‌رود. این مستند ضمن اشاره به تأسیس حزب رستاخیز و عواقب آن و انحلال احزاب دیگر و نارضایتی مردم از اوضاع كشور در زمان قبل از انقلاب می‌گوید و به بررسی ابعاد مختلف انقلاب به روایت تحلیل‌گران مختلف سیاسی می‌پردازد.

«خط به خط» هم  مجله‌ای تصویری است كه به بازخوانی تصاویری از تاریخ انقلاب از روزهای آغاز پیروزی تا ابتدای مهر 1360 می‌پردازد. پخش این مجموعه از دوشنبه 11بهمن آغاز می‌شود و هر شب ساعت 21 روی آنتن می‌رود.

«شاهدی بر خورشید» مستند دیگری است كه سه‌شنبه 12بهمن‌ ساعت 9 صبح پخش خواهد شد. این مستند درباره زندگی بهرام  مولایی عكاس امام خمینی (رحمة الله علیه) و خاطرات او درباره  عكس‌هایی است كه  از امام (رحمة الله علیه)گرفته است.

«ما به مهمانی خدا می‌رویم» مستندی در خصوص شهادت گروهی از انقلابیون در 30 بهمن‌ 1352 است كه به‌دلیل مبارزه با حكومت شاهنشاهی در نهاوند به دست جلادان ساواك به شهادت رسیدند. این برنامه چهارشنبه 13بهمن ساعت 9 از شبكه چهار روی آنتن می‌رود.

مستند «بادبان‌های شكسته» نیز كه در هفت قسمت  از 16 بهمن روی آنتن خواهد رفت، به تأسیس گروهك فرقان، عوامل و سرانجام كار آن اختصاص دارد.چ

در حال به روز رسانی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *