برنامه و نشانی جلسات مداحان تهران در ماه مبارک رمضان

خانه / پیشنهاد ویژه / برنامه و نشانی جلسات مداحان تهران در ماه مبارک رمضان

با وجود یکپارچه شدن تعدادی از جلسات جوامع مداحی تهران و برگزاری هیأتی در سجادیه تهران، جلسات شبانه دیگری در نقاط مختلف تهران برگزار می‌شود.

برنامه و نشانی جلسات مداحان تهران در ماه مبارک رمضان

هیاتشماری از هیأت‌های نشان‌دار جامعه مداح تهران، امسال در سجادیه تهران تجمع یافته‌اند. این جلسات از همین امشب، ۱۳ فروردین تا شب عید سعید فطر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد برگزار می‌شود که پرچم دوخته شده و بنر آن را مشاهده می‌کنید:

پرچم امسال هیأت متحده برای ماه مبارک رمضان

گفته می‌شود که اجرای این جلسه بزرگ به عهده مهدی آصفی از پیرغلامان، مولفان و ذاکران سرشناس شهر تهران و مدیریت آن بر عهده حمید منتظر، رئیس کانون مداحان استان تهران خواهد بود.

این جلسه در سجادیه تهران، واقع در خیابان شوش غربی برگزار خواهد شد و بخش عمده‌ای از جلسات و هیأت‌های جوامع مداحی از شرق، شمال، جنوب، شمال غرب، شمال شرق و شهرری در این جلسه کنار هم به مناجات‌خوانی و شب‌زنده‌داری خواهند پرداخت.

جزییات بیش‌تری از هیأت امسال در این بنر آمده است

اما مجمع‌الذاکرین تهران که غلامرضا سازگار آن را در دهه ۶۰ پایه‌گذاری کرده است، امسال هم مانند سال‌های گذشته با حضور و زعامت این شاعر و پیرغلام اهل‌بیت علیهم‌السلام در مسجد قاسم بن الحسن علیه‌السلام، واقع در بزرگراه شهید محلاتی برگزار خواهد شد که تیزر آن شامل نام سخنرانان و ساعات برنامه را می‌توانید اینجا ببینید:

هیأت سنتی جامعه مداح غرب تهران که سال‌هاست با مسئولیت پیرغلام یزدی اهل‌بیت علیهم‌السلام، اکبر بازوبند در مسجد باقرالعلوم علیه‌السلام جلسه می‌گیرد، امسال هم همان برنامه را در ساعات نیمه شب دنبال خواهد کرد. این مسجد در خیابان قزوین، نرسیده به دو راهی قپان قرار دارد و مجلس جامعه مداح غرب تهران از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب تا ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد به طول خواهد انجامید.

جمعی از مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام نیز که از چند سال قبل، جلسات شب‌های ماه مبارک رمضان خود را در مسجد امام سجاد علیه‌السلام در انبار گندم (خیابان ری جنوبی، بالاتر از میدان شوش) برگزار می‌کردند، امسال نیز به همان منوال با مدیریت سیدحسن حاج‌احمدی مراسم خود را برگزار خواهند کرد.

برنامه و نشانی جلسات مداحان تهران در ماه مبارک رمضان

همچنین مجمع‌الذاکرین حسینی که از چند سال قبل، برنامه ثابت و ۳۰ شبه در ماه مبارک رمضان ندارند، به مسجدی بازگشته‌اند که سال‌ها قبل جلسات مداوم و پرشوری در آن برگزار می‌کردند. مدیریت این جلسه به عهده محمود تاری، شاعر و ذاکر اهل‌بیت علیهم‌السلام است و فقط چهار جلسه در شب‌های جمعه ماه مبارک در مسجد بنی‌فاطمه برپا خواهد کرد.

این مسجد در خیابان نظام‌آباد، کمی بالاتر از بیمارستان امام حسین علیه‌السلام واقع است.

برنامه و نشانی جلسات مداحان تهران در ماه مبارک رمضان

سایر هیأت‌های مذهبی مطابق آنچه در پرچم هیأت متحده به چشم می‌خورد، در سجادیه تهران دور هم جمع خواهند شد و علاوه بر جوامع مداحی، برخی از کانون‌های مداحان و هیأت‌های دیگر را نیز شامل می‌شود.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *