برپایی اردوی جهادی با هزینه شخصی جهادگران

خانه / مطالب و رویدادها / برپایی اردوی جهادی با هزینه شخصی جهادگران

برپایی اردوی جهادی با هزینه شخصی جهادگران/فرماندار و بخشدار حالی از ما نپرسید
مسئول اردوی جهادی استان بوشهر با اشاره به عدم همکاری مسئولان در منطقه با گروههای جهادی گفت: از بسیج گلایه داریم هنوز بودجه اردوی جهادی واریز نشده و اردوی جهادی تا واریز بودجه با هزینه شخصی جهادگران اداره می شود.

شهاب لیراوی، مسئول اردوی جهادی روستای عباسی از استان بوشهر با اشاره به عدم آگاهی مردم منطقه به عنوان یکی از مشکلات مردم این منطقه در حل مسایل خانوادگی و عدم بهره‌وری در عرصه کشاورزی کمبود آگاهی و آموزش خانواده ها در تربیت فرزندان و حل مسایل ازدواج جوانان، تعلیم و تربیت، فضای مجازی و احکام اسلامی از جمله عرصه‌هایی بود که مردم این روستا باید در این زمینه‌ها آموزش می دیدند.

وی با اشاره به کم‌آبی و عدم رونق کشاورزی در این منطقه گفت: با توجه به استعداد مطلوب این منطقه در کشاورزی و باغداری اما استفاده از کشاورزی بومی و عدم بهره‌وری مطلوب موجب کم شدن انگیزه کار و اشتغال در میان روستاییان شده است.

بالا بردن بهره وری کشاورزی انگیزه اشتغال جوانان را زنده می کند

این جهادگر ادامه داد: با استفاده از کشاورزی صنعتی و بالا بردن بهره‌وری در برداشت محصولات می توان انگیزه لازم در اشتغال جوانان این منطقه را ایجاد کرد به همین منظور ما از جهاد کشاورزی خواستیم تا با ایجاد دوره‌های بهره‌وری بیشتر در امر کشاورزی یا برگزاری کارگاههای آموزشی در پرورش انواع محصولات از جمله پرورش قارچ در منازل در بالا بردن بهره‌وری و ایجاد اشتغال در میان روستاییان موثر باشند.

وی با بیان اینکه این اردوهای جهادی در این منطقه ماهی یکبار در میان مردم روستا برگزار می شود، تصریح کرد: اکثر جوانان این منطقه مایل به حضور در مناطق صنعتی همچون عسلویه هستند اما با احیای کشاورزی و باغداری می‌توان موجبات عدم مهاجرت جوانان را به سایر شهرها فراهم کرد.

وی ادامه داد: تبدیل کشاورزی بومی به صنعتی و استفاده از تجهیزات مکانیزه می‌تواند در جوانان این منطقه ایجاد انگیزه کند و با بهره‌وری بیشتر اشتیاق آنها را برای کشاورزی بیشتر کند.

فرماندار و بخشدار حال گروه جهادی را نپرسید

وی با اشاره به عدم همکاری مسئولان در منطقه با گروههای جهادی اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه فرماندار و بخشدار می دانستند که گروه جهادی برای کمک به مردم منطقه در اینجا حضور یافته‌اند اما نه بخشدار و نه فرماندار حتی حال بچه های گروههای جهادی را نپرسیدند.

عدم شناخت مسئولان از منطقه  و نیاز روستا وعده حضور در شرکت را به ارمغان می اورد

وی ادامه داد: مسئولان با توجه به عدم شناخت درست از نیازهای منطقه همه وعده حضور جوانان را در شرکتهای گوناگون می دهند در صورتی که با توجه به استعداد خود منطقه می توان با رونق کشاورزی مانع مهاجرت جوانان و ایجاد انگیزه برای اشتغال در میان جوانان شد.

لیراوی اظهار کرد: کلاسهای آموزشی از سوی سازمانهای گوناگون به جهت اینکه هزینه ای را در برمی گیرد با رغبت سازمانها و مسئولان نیست اما گروه جهادی تقبل کرد تا بخشی از هزینه آموزش را بر عهده بگیرد تا از این راه کلاسهای آموزشی برای روستاییان به خوبی در امر کشاورزی و باغداری و دامپروری از سوی جهاد کشاورزی برگزار شود.

گلایه از سازمان بسیج در عدم واریز بودجه اردوی جهادی

وی اظهار کرد: هیچ یک از مسئولان هیچ نوع حمایت مالی و امکاناتی از گروه جهادی نمی کنند و وقتی به مسئولان مراجعه می کنیم می گویند بسیج دانشجویی خود بودجه دارد و می تواند در اختیار شما بگذارد در حالیکه این موضوع به بسیج دانشجویی مربوط نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما از سازمان بسیج هم گلایه داریم هنوز بودجه اردوهای جهادی واریز نشده است و گروه جهادی تاکنون این هزینه‌ها را خود تقبل کرده است.

وی گفت: وقتی بودجه کم باشد کیفیت کار ما نامطلوب و پایین است. در حالیکه قبل از اعزام گروه جهادی به منطقه در روز قبل باید این بودجه در اختیار گروه جهادی قرار گیرد تا برنامه‌ریزی لازم برای هزینه‌ها در نظر گرفته شود اما تاکنون هیچ بودجه‌ای به حساب اردوهای جهادی واریز نشده و تمام هزینه‌ها تا این لحظه از هزینه شخصی فعالان جهادی بوده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *