برپایی ۱۰ شب جشن میلاد امام زمان در جمکران

خانه / پیشنهاد ویژه / برپایی ۱۰ شب جشن میلاد امام زمان در جمکران

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: قرارگاه امداد و درمان مسجد مقدس جمکران به صورت استانی و با حضور دستگاه‌های ذیربط شکل گرفته و مجموعه اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایام نیمه شعبان و نوروز را مدیریت می‌کند.

برپایی ۱۰ شب جشن میلاد امام زمان در جمکران

هیات: ابراهیم صدوقی معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن نیمه شعبان و ایام نوروز و همچنین قرارداشتن در پیک ششم کرونا، ستاد استانی نیمه شعبان به صورت جدی وارد عمل شده و دستگاه‌های اجرایی اقدامات موثرتری نسبت به گذشته را در دستور کار قرار داده‌اند.

راه‌اندازی قرارگاه امداد و درمان در مسجد جمکران

وی افزود: بر این اساس و با محوریت معاونت امور زائرین استانداری و با ریاست استاندار و با حضور معاونان وی، اهتمام خاصی به برنامه‌ریزی در مسجد مقدس جمکران صورت گرفته و قرارگاه‌های مختلفی با اهداف مشخص تشکیل شده‌اند به همین دلیل و با توجه به اهمیت نظم‌بخشی و هماهنگ‌سازی مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان، قرارگاه امداد و درمان با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی، مرکز اورژانس، هلال احمر و آتش‌نشانی قم با ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم شکل گرفته است.

برپایی ۱۰ شب جشن میلاد امام زمان در جمکران

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: از جمله وظایف این قرارگاه، راه‌اندازی و مدیریت گروه‌های مختلف نظارتی مستقر در جمکران طی ایام نیمه شعبان و نوروز است که با استفاده از ظرفیت خادمان افتخاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسجد و با هدف تذکر لسانی به زائران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

برپایی ۱۰ شب جشن میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در جمکران

وی با بیان اینکه با هدف جلوگیری از تراکم زائران در جمکران همزمان با شب نیمه شعبان، برنامه‌های جشن میلاد امام عصر(عج) در این مکان مقدس به مدت ۱۰ شب از سالروز میلاد امام حسین(ع) آغاز شده است عنوان کرد: به این ترتیب کاروان‌های زیارتی از استان‌های مختلف و با محوریت هیأت‌های رزمندگان هر شب وارد مسجد شده و برنامه‌های گوناگونی برای آنها اجرا می‌شود.

توزیع ۴۵۰ هزار ماسک رایگان میان زائران جمکران طی ۶ ماه

صدوقی با اشاره به دیگر اقداماتی که از مدت‌ها پیش و در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در مسجد مقدس جمکران اجرایی شده‌اند گفت: توزیع رایگان ماسک یکی از این اقدامات است به طوری که طی نیمه دوم سال جاری تاکنون ، ۴۵۰ هزار ماسک رایگان در گیت‌های ورودی در اختیار زائران قرار گرفته است.

۳ هزار خادم با قرارگاه امداد و درمان همکاری می‌کنند

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران ادامه داد: گروه‌های مختلف درمانی و بهداشتی نیز طی این روزها و شب‌ها در مسجد مقدس جمکران و محوطه اطراف آن مستقر شده‌اند. همچنین سه هزار نفر از خدام خواهر و برادر نیز در این زمینه مشغول همکاری با قرارگاه امداد و درمان هستند تا شرایطی را فراهم شود که مردم در کنار استفاده از فضای ملکوتی جمکران، از خطرات ناشی از شیوع بیماری هم در امان بمانند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این سعی شده در چایخانه‌های مسجد و عرضه نذورات خوراکی که توسط خیرین صورت می‌گیرد هم تمام مسائل بهداشتی رعایت شود، به همین دلیل موارد خوراکی به صورت بسته‌بندی و کاملا بهداشتی توزیع خواهد شد.

صدوقی با اشاره به ظرفیت دارالشفای مسجد مقدس جمکران به عنوان متولی کارگروه بهداشت و درمان افزود: این مرکز درمانی به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران قرار گرفته و از ظرفیت پزشکان متخصص و فوق تخصص هم بهره می‌برد.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *