برکناري يک فرمانده نظامي بخاطر “يا علي” گفتن!

خانه / گوناگون / برکناري يک فرمانده نظامي بخاطر “يا علي” گفتن!

«خالد عبيدي» از وزراي اهل تسنن کابينه عراق به شمار مي رود. البته اين اولين باري است که اقدامي طايفه اي مرتکب شده است.

اخبار رسيده از شهر بغداد پايتخت عراق حاکي از آن است که «خالد عبيدي» وزير دفاع اين کشور يکي از فرماندهان ارشد نيروي هوايي ارتش عراق را به دليل “يا علي” گفتن در ابتداي آغاز هر عملياتي، برکنار کرده است.

در همين راستا رسانه هاي عراقي نوشتند: اين فرمانده ارتش به قدري توانمند، با تجربه و موفق بوده که در ميان سربازان و فرماندهان ارتش عراق با نام “صياد داعش” شهرت يافته زيرا وي طي چند ماه اخير عمليات هاي مختلفي عليه گروهک تروريستي – تکفيري “داعش” را هدايت و رهبري کرده است.

اين رسانه ها همچنين افزودند: البته بعد از برکناري وي، جنجالي در وزارت دفاع عراق به وجود آمد لذا اين وزارت با هدف کنترل اوضاع و کاهش فشارها بيانيه اي رسمي صادر کرد و علت برکناري اين فرمانده نظامي را بالا رفتن سن وي و رسيدن سنش به بازنشستگي اعلام کرد.

در همين حال رسانه هاي عراقي فاش کردند که اين فرمانده عراقي متولد 1962 است يعني در حال حاضر حتي به 60 سال سن نرسيده در حالي که بيشتر فرماندهان با سابقه، با تجربه و قديمي ارتش عراق بالاي 60 سال سن دارند.

ناگفته نماند به رغم صدور اين بيانيه از سوي وزارت دفاع عراق، اما بررسي هاي انجام شده نشان مي دهد بيشتر پرسنل وزارت دفاع عراق معتقدند برکناري اين فرمانده نظامي بدليل گفتن “يا علي” در ابتداي عمليات هاي نظامي، اقدامي طايفه اي بوده است.

شايان ذکر است،‌ «خالد عبيدي» از وزراي اهل تسنن کابينه عراق به شمار مي رود. البته اين اولين باري است که اقدامي طايفه اي مرتکب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *