برگزاری آزمون شفاهی و کتبی سطح بندی مداحان در بام ایران

خانه / استان ها / برگزاری آزمون شفاهی و کتبی سطح بندی مداحان در بام ایران

رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری آزمون شفاهی و کتبی سطح بندی مداحان این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضاتوسلی درحاشیه برگزاری سومین مرحله آموزش کتبی مداحان شهرستانهای شهرکرد،بن و سامان گفت:این آزمون به صورت شفاهی ازنیمه ماه مبارک رمضان و همزمان با فرخنده میلادسبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در شهرکرد آغاز و سپس در سایر شهرستانها برگزار شد.

رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی استان با اشاره به هدف از برگزاری آزمون ها افزود: مقام معظم رهبری مدظله العالی در دیدار با مداحان که فرمودند”مداحی یک منصب است و باید یک حدود و ثغوری پیدا کند و یک مرکزی باید این فعالیت را انجام دهد”، در راستای تحقق منویات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی کانون مداحان و شاعران آیینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به عنوان متولی امور هیئات مذهبی و مداحان و شاعران آیینی اقدام به اجرای این طرح نمود.

توسلی اظهار داشت: آمون کتبی در شهرستانهای استان برگزار و هفته گذشته نیز روز یکشنبه خواهران و روز دوشنبه برادران مداح شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در این آزمون شرکت کردند.

وی ادامه داد:باتوجه به تماس های مکررعزیزان مداحی که قادر به شرکت در آزمون های کتبی هفته گذشته نشده بودند،برای سومین مرحله این آزمون در مرکز استان برگزار،که هر سه مرحله با استقبال خوب مداحان برادر و خواهر  مواجه شد.

 توسلی به برگزاری کارگاه آموزشی مداحی اشاره کرد و ادامه داد:پس ازمشخص شدن نتایج آزمون ها، برای مداحانی که نیازبه آموزش داشته باشندکارگاه آموزشی تشکیل و ازمداحان واجدشرایط برای شرکت در این کارگاه دعوت به عمل می آید.

وی افزود: روانخوانی قرآن کریم، قرائت ادعیه و زیارات، آشنایی با احکام، روضه خوانی،شناخت نغمات، شعر شناسی ،مقتل و تاریخ اسلام  موضوع آزمون های کتبی و شفاهی می باشند.

رئیس کانون مداحان وشاعران آیینی استان افزود:منصب”پیرغلام”،”ستایشگر ملی”،”ستایشگر استانی” ، “ذاکر” و “مداح” پنج عنوانی است که به مداحان اهلبیت عصمت وطهارعلیهم السلام اطلاق می شود.

وی گفت:منصب “پیرغلام”به مداحانی اطلاق می شود که بیش از 60 سال سن داشته و از حسن شهرت و جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار باشند – منصب”ستایشگر ملی” به فردی تعلق می گیرد که در تمام سطوح مداحی استاد باشد –  منصب “ستایشگر استانی”به افرادی که در حوزه مداحی متبحر ، مسلط و بیش از 85 نمره در آزمون را کسب کرده باشد گفته می شود – عنوان “ذاکر”نیز به فردی که بیش از 75 نمره را کسب کند، اطلاق می شود و نیز عنوان “مداح” در سه سطح 1، 2 و 3 بر اساس امتیازات کسب شده در آزمون ها، از دیکر منصب های مداحی می باشد.

توسلی به سطح بندی خواهران مداح در مرکزاستان اشاره کرد و ادامه داد:هماهنگی لازم برای برگزاری آزمون شفاهی مداحان خواهر به عمل آمده و پس از تعیین زمان از خواهران مداح در شهرکرد برای شرکت در آزمون دعوت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *