برگزاری برنامه کودک و نوجوان فاطمی در ماه محرم

برگزاری برنامه کودک و نوجوان فاطمی در ماه محرم 

خانه / پیروان عترت / برگزاری برنامه کودک و نوجوان فاطمی در ماه محرم 

به مناسبت فرارسیدن ماه عزای حسینی، برنامه هایی در ده شب اول محرم با توجه به پروتکل های بهداشتی برای کودکان و نوجوانان در میدان امام حسین علیه‌ السلام برگزار گردید.

برگزاری برنامه کودک و نوجوان فاطمی در ماه محرم

برنامه کودک و نوجوان فاطمی در ماه محرم برگزار یکی از بزرگترین نعمتها، نعمت خاطره و یاد حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرّم ونعمت عاشورا برای جامعه شیعیِ ماست. ۱۳۷۳/۰۳/۱۷

از جلوه‌های باشکوه حرکت کاروان امام حسین علیه‌ السلام، حضور کودکان و نوجوان در همراهی با حضرت و خاندان مکرم ایشان است. حضرت علی‌ اصغر، حضرت رقیه، قاسم‌ بن‌ الحسن، عبدالله بن حسن، فرزند حضرت زینب (سلام الله علیها)، عون (علیهم السلام) و… از جمله این کودکان بودند. این حضور شورانگیز به شکوه حرکت امام حسین علیه‌السلام رنگ و بوی خاصی بخشید. با توجه به تاکید امام خامنه ای (مد ظله العالی) بر مقوله کار فرهنگی و اهمیت آن در سنین کودکی و نوجوانی، به مناسبت فرارسیدن ماه عزای حسینی، برنامه هایی در ده شب اول محرم با توجه به پروتکل های بهداشتی برای کودکان و نوجوانان در میدان امام حسین علیه‌ السلام برگزار گردید.

برگزاری برنامه کودک و نوجوان فاطمی در ماه محرم
برگزاری برنامه کودک و نوجوان فاطمی در ماه محرم

در این دهه برنامه های مختلفی برای گروههای سنی مختلف تدارک دیده شد:

  • برنامه ویژه گروه سنی 3 الی 7 سال در شب سوم محرم (مزین به نام حضرت رقیه سلام الله علیها ): تهیه کتابچه مخصوص محرم و سربند برای کودکان، برگزاری مسابقه مجازی از کتابچه، ارتباط گیری با کودکان و ارسال انیمیشن از طریق بلوتوث برای مادران.
  • برنامه ویژه گروه سنی 8 تا 13 سال در شب ششم (مزین به نام حضرت قاسم علیه السلام): توزیع جانماز به همراه رزق معنوی و برگزاری مسابقه پیامکی.
  • شب هفتم، (مزین به نام حضرت علی اصغر علیه السلام): تهیه بسته خوراکی و پرچم کوچک برای کودکان.
  • برنامه ویژه برای گروه سنی 13 تا 17 سال شب هشتم: توزیع دفترچه به همراه پیام معنوی، برگزاری مسابقه مجازی دلنوشته و عکاسی و ارتباط گیری با نوجوان ها.
  • در شب های دیگر نیز، برای سرگرم شدن کودکان، کاربرگ های نقاشی توزیع شد.

این مراسم را ازدریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

معاونت خواهران هیأت رزمندگان اسلام- نوجوانان فاطمی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *