برگزاری سومین نشست از سلسله نشست های سفیران عترت

برگزاری سومین نشست از سلسله نشست های سفیران عترت

خانه / اختصاصی هیأت / برگزاری سومین نشست از سلسله نشست های سفیران عترت

سومین جلسه از سلسله جلسات با موضوع رسالت زن در عصر آخرالزمان با حضور بانوان مبلّغ و سخنور استان تهران و سخنرانی سرکار خانم دکتر زارعی اقدم در دفتر هیات رزمندگان اسلام برگزار شد

سومین نشست از سلسله نشست های سفیران عترت

 

سومین جلسه از سلسله جلسات با موضوع رسالت زن در عصر آخرالزمان با حضور بانوان مبلّغ و سخنور استان تهران و سخنرانی سرکار خانم دکتر زارعی اقدم در دفتر هیات رزمندگان اسلام برگزار شد.

سرکار خانم دکتر زارعی اقدم پیرو نتیجه گیری از مباحث گذشته و با ورود به مبحث هویت شناسی زن بیان کرد:
انسان تنها موجودی است که قابلیت جزء پذیری دارد. جزء پذیری بین خود واقعی و خود حقیقی او.

بین خود واقعی و خود حقیقی گسل بوجود میاید و زنی که از خود حقیقی فاصله دارد در مرحله ی خانواده، خود حقیقی او با خود مطلوبش فاصله ی زیادی میگیرد لذا وقتی از خود فاصله داشت، خانواده، خانواده ی مطلوب نیست. وقتی خانواده، خانواده ی مطلوب انتظار نباشد، جامعه نیز دچار گسلی بین جامعه ی موجود و جامعه ی مطلوب خواهد شد و وقتی این گسل رخ میدهد باید پذیرفت که در جهان فاجعه ای رخ داده؛ یعنی گسل بین جهان موجود با جهان مطلوب.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش عظیم زن و رسالت او در انسان سازی تأکید کرد: اولین اتفاقی که در بحث هویت زن می افتد این است که خلاء بین خود حقیقی و خود مطلوب را میشکند.
سرکار خانم دکتر اقدم با بیان اهمیت هویت شناسی و بازگشت به مقوله ی خودشناسی در زن گفت: بزرگترین مغالطه ای که امروز در جهان ما اتفاق افتاده و این مغالطه به قدری برای ما شأن دارد و به قدری برای ما یقین ایجاد کرده که از زن مغالطه رؤیت نمیشود بلکه عین حق رؤیت میشود این است که ما قبول کردیم خود واقعی ما همان خود حقیقی ما است یعنی به جای اینکه آنچه را که هستیم به سمت آنچه که باید باشیم، ببریم؛ در حقیقت میگوییم آنچه که هستیم همانی هستیم که باید باشیم و پذیرش این وضعیت قرار رفتن در موقعیت همان گسل است و اینگونه است که نمیتوانیم حرکت کنیم و به سمت وضع مطلوب برویم.
دکتر زارعی اقدم در ادامه ی مبحث با بیان اهمیت کرامت زن مطرح کرد: کرامت زن یعنی تبدیل شدن خود واقعی ما به خود حقیقی ما.
خداوند با هدف، خود مطلوب ما را خلق کرده و برای رسیدن به آن هدف ابر و مه و خورشید و فلک در کارند که ما به آن هدف برسیم اما آن هدف موجود نیست. همه گمان میکنیم ما همان هستیم که باید باشیم یعنی دچار جهل مرکب هستیم هم نمیدانیم که آن خلاء وجود دارد هم نمیدانیم که نمیدانیم خلیفه اللهی همان خود حقیقی است که تحقق پیدا نکرده است.

 

 

گزارش تصویر این نشست

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *