برگزاری سوگوارۀادبی مادرانه باحضورخانوادۀشهدا

خانه / مطالب و رویدادها / برگزاری سوگوارۀادبی مادرانه باحضورخانوادۀشهدا

ویژه برنامه ادبی مادرانه ها با حضور شاعران کشور و شاعران دارای اثر منطقه 18 و مادران شهدا برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش در این برنامه خانواده هشت تن از شهدا از جمله مادر شهید امراله معروف‌وند که اخیرا بعد از ۳۱ سال شناسایی شده است حضور خواهند داشت.
در این برنامه علیرضا قزوه، حمیدرضا شکارسری، عباس براتی پور،  کوروش احمدی فر و بیش از ده تن از شاعران منطقه برنامه شعرخوانی در سوگ حضرت فاطمه الزهرا (س) در سالن فرهنگسرای خاتم دارند و در ادامه آیین نقالی و پرده خوانی توسط استاد محمدرضا معجونی اجرا خواهد شد.
پس از برگزاری ویژه برنامه مادرانه ها در سالن فرهنگسرای خاتم ، تمامی میهمانان برنامه به بوستان لواسانی در مجاورت فرهنگسرای خاتم (ص) رفته و با کاشتن نهال ، به یاد یاس نبی ، دخت گرامی پیامبر (ص) ، و در گرامیداشت  یاد شهدا و شاعران فقید اهل بیت (ع)، سنت حسنه درختکاری را گرامی خواهند داشت.
مرضیه شهبازی شاعره برگزیده شعر نوجوان سال 82 ، محمد رضا احمد نژاد شاعر مذهبی ، دکتر سپیده الوندی  پزشک و شاعره برگزیده جشنواره شعر دانشجویی علوم پزشکی کشور و برگزیده جشنواره شعر زنان تهران ، جواد نعمتی ، رویا علوی و زهرا هنربخش از دیگر شاعرانی هستند که در این سوگواره حضورخواهند داشت و در بوستان لواسانی به یاد یاس نبی در آیین درختکاری شرکت خواهند کرد.
در ادامه این برنامه ، هنرمندان و شاعران منطقه نیز به یاد شهیدان منطقه و در حضور مادران شهیدان منطقه 18 درخت می کارند.
نکوداشت آیین درختکاری و کاشت نهال به یاد شهدا ِ توسط هنرمندان و شاعران محمد رضا احمد نژاد به یاد شهید ابوطالب عاشقلو ، جواد نعمتی به یاد شهید داوود خلیلی ، علی خوش گفتار به یاد شهید امرالله معروف وند ،مرضیه شهبازی به یاد شهید حسین یوسفی ، دکتر سپیده الوندی به یاد شهید ابراهیم میرزاخانی ، رویا علوی به یاد شهید غلامعلی نامداری و زهرا هنربخش به یاد شهیدحسن رضا گودرزی برگزار می شود.
هم چنین در آیین کاشت نهال به یاد شاعران فقید اهل بیت (ع) و انقلاب ، علیرضا قزوه به یاد شاعر مرحوم عزیزاله زیادی ، حمید رضا شکارسری به یاد شاعر مرحوم مشفق کاشانی ، عباس براتی پور به یاد شاعر مرحوم قیصر امین پور ، کوروس احمدی به یاد شاعره مرحومه طاهره صفارزاده و محمد رضا معجونی به یاد شاعر مرحوم محمود شاهرخی درخت خواهند کاشت.
این ویژه برنامه با مشارکت شهرداری منطقه 18 و انجمن شاعران جوان منطقه روز یکشنبه  17 اسفند از ساعت 30/10 الی 30/12 در فرهنگسرای خاتم (ص) به نشانی شهرک ولیعصر(عج)- انتهای خیابان حیدری جنوبی- خیابان پژاند- بوستان لواسانی برگزار می شود  و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 66207068 تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *