برگزاری مراسم با شکوه زیارت اربعین حسینی در حسینه عاشقان ثارالله یاسوج + تصاویر

خانه / استان ها / برگزاری مراسم با شکوه زیارت اربعین حسینی در حسینه عاشقان ثارالله یاسوج + تصاویر

همزمان با اربعین حسینی، یاسوجی ها که طی چهل روز گذشته لباس عزاداری امام حسین (ع) را بر تن داشته‌اند، در اربعین حسینی نیز با برگزاری برنامه‌های عزاداری در مساجد و تکایا با کاروان اسرای کربلا همراه شدند.

به گزارش خبرنگار هیئت رزمندگان اسلام از یاسوج، همزمان با اربعین حسینی، یاسوج، پایتخت طبیعت کشور غرق در ماتم و عزا می‌شود. یاسوجی ها  که طی چهل روز گذشته لباس عزاداری امام حسین (ع) را بر تن داشته‌اند، در اربعین حسینی نیز با برگزاری برنامه‌های عزاداری در مساجد و تکایا با کاروان اسرای کربلا همراه می‌شوند.

مردم شهر یاسوج برای همدری با کاروان اسرای کربلا مراسم اربعین حسینی را باشکوه تر از قبل در حسینیه ها و تکایا برگزار می کنند. هنوز می شود در هر کوی و برزن شهر نماد های محرم را دید. عده ای از مردم نیز در این روزها گرم دادن نذری به سینه زنان و محبین امام حسین(ع) هستند.

این روزها برخی از مردم استان در راه کربلای معلی به سر می برند برخی ها نیز در راه بازگشت به استان هستند، بازهم شور و شعور حسینی سراسر شهرمان را آکنده از عطر حسینی کرده است.

از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این روزهای مردم استان شرکت در مراسم زیارت اربعین است. این مراسم نیز با حضور پر شور مردم در تکایا و حسینیه های استان هم اکنون تا امشب در حال برگزاری است.

در روایتی آمده است، اقامه پنجاه و یک رکعت نماز در شبانه‌روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن و جبین را در سجده بر خاک گذاشتن، پنج علامت مومن محسوب می‌شود.

در یکی از این مراسم ها که در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج برگزار شد، مردم با حضور پر شورشان بازهم گرمی بخش محفل امام حسین(ع) شدند.

این مراسم با برپایی زیارت اربعین حسینی شروع شد، سپس با مداحی مداح اهل بیت محمد دانشی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ایمانی ادامه یافت.

حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج بازهم بعد از گذشت یک اربعین مملو از سینه زنانی شده بود که در دهه ی اول محرم امسال با  حضور در همین حسینیه به عزاداری پرداخته بودند.

تصویر برگزیده ای از این مراسم در پی آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *