برگزاری نخستین شب خاطره دفاع مقدس

سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی گفت: نخستین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان با حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز برگزار می‌شود.

جواد کریم‌نژاد سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و اشاعه خاطرات رزمندگان جنگ تحمیلی، برنامه شب‌های خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان به صورت ماهانه در حسینیه بیت امام جمعه تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اولین شب خاطره دفاع مقدس حوزه هنری استان روز چهارشنبه 28 تیرماه سال جاری ساعت 17، به همراهی جمیع نهادهای فرهنگی و با حضور رزمندگان، ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا، مسؤولان و عموم مردم در محل حسینیه بیت امام جمعه تبریز برگزار می‌شود.

کریم‌نژاد هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه ما در وضعیت کنونی که تحت فشار دشمنان قرار دارد، به تبیین و ترویج هرچه بیشتر این فرهنگ نیازمند است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی فرهنگی اجتماعی جامعه که افکار نسل آینده ساز، محور هجمه فرهنگی دشمن قرار می‌گیرد، بدون شک برگزاری این نوع برنامه‌ها برای احیاء فرهنگ والای دفاع مقدس، تبیین و ترویج آن در بطن جامعه از راهکارهای مبارزه با تهاجم و نفوذ فرهنگی است. کریم‌نژاد با بیان اینکه مراسم شب خاطره یکی از برنامه‌های این حوزه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، بیان کرد: تلاش شده است در این برنامه چهار تن از چهره‌های شاخص استان در دوران دفاع مقدس و فرزند یکی از مدافعان حرم به روایت خاطرات خود از آن دوران بپردازند.

برنامه فوق به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *