برگزاری نشست استانی هیات های نوجوانان و جوانان عاشورایی استان فارس

خانه / اختصاصی هیأت / برگزاری نشست استانی هیات های نوجوانان و جوانان عاشورایی استان فارس

نشست استانی مدیران هیئت های نوجوانان و جوانان عاشورایی استان فارس، روز چهارشنبه 9 اسفندماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان در سالن کوثر آستان مقدس احمدبن موسی(علیه السلام) در شیراز برگزار شد.

?نشست استانی مدیران هیئت های نوجوانان و جوانان عاشورایی استان فارس، روز چهارشنبه 9 اسفندماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان در سالن کوثر آستان مقدس احمدبن موسی(علیهما السلام) در شیراز برگزار شد.

?در این نشست، ابتدا مدیر هیئت های نوجوانان و جوانان عاشورایی هیات رزمندگان، حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد پناهیان، با بیان روایتی از امام صادق(علیه السلام)، اهمیت ویژه و بی نظیر جلسات ذکر اهل بیت(علیهم السلام) و استمرار این جلسات را در احیای امر اهل بیت(علیهم السلام) تبیین کردند.

?سپس مدیران هیئتهای نوجوانان و جوانان عاشورایی 20 شهرستان حاضر (از حدود 42 شهرستان استان) به بیان گزارش فعالیت هیئت شهرستان خود پرداختند. مدیران نوجوانان و جوانان عاشورایی هیئتهای عاشقان ثارالله شیراز، هیئت ثارالله (جنوب) شیراز، ارسنجان، جهرم، خفر، مرودشت، فسا، ششده، خرم بید، کوار، طسوج، خرامه، شهر رستم، نیریز، داراب، جنت شهر، زرین دشت، کازرون، جویُم و مشهد مرغاب ، هر یک به تناوب، گزارش مختصری از فعالیتهای هیئت خود را ارائه کردند.

?حجت الاسلام حاج احمد پناهیان نیز در این نشست، ضمن استماع و اظهارنظر درباره گزارش هیئات، با اشاره به روایت «عادَ ذکرنا»، بر تکرار جلسات ذکر اهل بیت(علیهم السلام) و برگزاری هیئتهای هفتگی تأکید کردند. ایشان با اشاره بر اردوهای جهادی، اظهار داشتند: کدام یک از اهل بیت(علیهم السلام) کار جهادی نمی کردند؟ ایشان همچنین با تأکید بر برگزاری اردوهای راهیان نور، گفتند: زیارت شهدا دستور پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) است. از سوی دیگر، با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) مبنی بر این که فعالیتهای نوجوانان و جوانان باید با تحرّک همراه باشد، از این بُعد نیز بر برگزاری هیئتهای هفتگی، اردوهای جهادی و راهیان نور تأکید کردند.

?مدیر هیئتهای نوجوانان و جوانان عاشورایی هیئت رزمندگان اسلام، در پاسخ انتقادات برخی مدیران هیئتها مبنی بر عدم حمایت مالی ستاد مرکزی از هیئات نوجوانان عاشواریی، با اشاره به این که پشتوانه هیئتهای رزمندگان اسلام، مردم هستند، تأکید کردند هیئت باید روی پای خودش بایستد، چون در صورت وابستگی به سپاه یا ارگانهای دیگر، طبیعتاً با تغییر مدیریتها فعالیتهای هیئت با مشکل روبرو می شود.

?در نهایت نیز ایشان با اشاره به فرمان «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب، اظهار داشتند: طبق نظر حضرت آقا، هیئتهای رزمندگان باید در شهر خود جریان و موج ایجاد کنند. اصلاً منتظر دستور از سمت ستاد مرکزی نباشید. الآن ما در همایش سالانه یک دستورالعمل با 14 بند ارائه کردیم، این حداقل فعالیت شماست. شما با در نظر گرفتن شرایط شهرستان خودتان، این 14 بند را به 40 بند تبدیل کنید.

?اما برخی از نکات قابل توجه مطرح شده توسط مدیران هیئتهای شهرستانهای استان فارس بدین شرح است:
?انتقاد از فعالیت ضعیف مدیریت هیئت رزمندگان استان
?پیشنهاد برگزاری جلسات مجازی با حجت الاسلام پناهیان در طول سال از طریق ویدئوکنفرانس یا حتی تلگرام
?برگزاری همایشهای منطقه ای
?تغییر زمان همایش سراسری به تابستان
?ایجاد ساز و کار ساماندهی خیّرین در جهت تأمین اقتصادی هیئات
?برقراری ارتباط با جشنواره عمار و ارسال فیلمهای برگزیده جهت پخش در هیئتها
?تهیه لوح های تقدیر با امضای نوجوانان عاشورایی کشور برای ایجاد انگیزه در نوجوانان فعال شهرستانها
?و…

?گفتنی است هیئت رزمندگان استان فارس به دلایل مشکلاتی در برگزاری این همایش همکاری نکردند و واحد نوجوانان و جوانان عاشورایی ستاد مرکزی، با همکاری دوستان ستاد یادواره دانشگاه شیراز و آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(علیهما السلام) این همایش را برگزار کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *