برگزاری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن

برگزاری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / برگزاری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن

این کنگره بین المللی با محوریت معاصرسازی سبک زندگی حضرت مریم سلام الله علیها روز پنجشنبه دوم دی در سالن پیامبر اعظم صلی اله علیه و آله و سلم وزارت کشور برگزار می شود.

برگزاری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام؛ چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن با محوریت معاصر سازی سبک زندگی حضرت مریم سلام الله علیها به همت ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور، اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران، اداره کل امور بانوان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سازمان مردم نهاد مؤسسه فرهنگی هل اتی، نهضت پیشرفت بانوان همراه با پخش زنده از رسانه اینترنتی مغناطیس تی وی و رسانه هیات برگزار می شود.

سرکار خانم گنجی دبیر کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن و مسئول پیروان عترت خواهران خبر داد: با نهایت احترام زاد روز ولادت مسعود پیامبر بزرگ الهی و پیام آور آزادی و برابری حضرت عیسی بن مریم علیه السلام و آغاز سال 2022 میلادی را به همه هموطن های مسیحی، ارامنه و آشوری صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می شود.

وی افزود: به همین مناسبت چهارمین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن با محوریت معاصر سازی سبک زندگی حضرت مریم (مقدس) و با حضور مخاطبان حضوری ومجازی از سراسر جهان با هدف بیان زندگی یکی از زنان برتر که در قرآن ۳۴ مرتبه از ایشان نام بردند.و سوره قرآن به نام مبارک ایشان نازل شده است.
گنجی ادامه داد: حضرت مریم سلام الله علیها یکی از چهار زن که از نظر ایمان در بالاترین درجه‌ها قرار داشت، و به تمام کتب آسمانى و اوامر الهى مؤمن بوده، و از نظر عمل پیوسته مطیع اوامر الهى بود، و بنده‌اى بود جان و دل بر کف، و چشم بر امر و گوش بر فرمان داشت.

وی اظهار کرد: پاکدامنى و طهارت روح و جسم از جمله مسائلى است که هم در مورد زنان مطرح است و هم مردان ولى با توجه به ظرافت‏خلقت در مورد زنان و همچنین وجود صفاتى چون جلوه گرى و خود آرایى زنان – که لازمه تداوم خانواده است و براى ایجاد و سلامت‏خانوادگى بسیار مؤثر و سازنده است – این وصف والاى انسانى، پاکدامنى، بیشتر در مورد زنان مطرح مى‏شود و نکوهش و ستایش همواره متوجه بانوان است.

برگزاری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن
برگزاری چهارمین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن

دبیر کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن گفت: حضرت مریم سلام الله علیها در طهارت و پاکدامنى چنان زبان زد خاص و عام است که او را مطهره نیز مى‏نامند. مشترکات دین اسلام و مسیحیت در منجی و مقتدای مسیحیت خیلی زیاد هست که در این نشست اساتید و پژوهشگران اهل فن به این موضوع می پردازند از جمله اساتید وپژوهشگران محترم استاد رحیم پور ازغدی ، جناب اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه محترم ارامنه تهران، جناب اقای کیشیش رایان عیسیذو سرکار خانم لاویان و سرکار خانم بشیری هستند.

وی تصریح کرد: چهارمین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن با محوریت معاصر سازی سبک زندگی حضرت مریم (مقدس) در روز پنج شنبه دوم دی ماه، ساعت ۹ صبح تا 11:30 در سالن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم وزارت کشور به حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

سرکار خانم گنجی ادامه داد: بیش از یکسال است که دبیر خانه این کنگره در اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با همت اعضای اندیشمند و فرهیخته در حوزه زن و خانواده تشکیل شده است. فرصت رو مغتنم می شمارم در همین راستا از تلاش وزحمات بی وقفه سرکار خانم سعیدی نژاد مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور که ستاد دبیر خانه رو تشکیل داده اند تقدیر و تشکر نمایم.

وی افزود: چهارمین نشست این کنگره با همکاری سازمان ها و نهادها و دستگاه های مختلف از جمله پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام، اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، موسسه فرهنگی هل اتی ، مشاور امور بانوان وزارت کشور، مشاور امور بانوان شهرداری تهران، مدیریت حوزه علمیه خواهران تهران وسازمان ها ودستگاه های دیگر برگزار می گردد.

دبیر کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن در پایان خاطر نشان کرد: لازم بذکر می باشد در این نشست با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در خدمت تعدادی از خانواده های شهدای ارامنه ومسیحی و چهره های فاخر ارامنه ومسیحی می باشیم والبته میزبان اصلی این بزرگواران می باشند.در همین جا بر خود واجبمی دانم که از کلیه سازمان ها و کسانی که ما را در این مسیر اجرایی و برنامه مساعدت نموده اند تشکر نمایم انشاالله در بین برنامه و پس از برنامه گزارش کامل به اطلاع همه دغدغمندان معاصر سازی سبک زندگی حضرت مریم (عذرا) می رسانیم.

نقشه محل برگزاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *